خبرگزاری کار ایران

شهردار اردبیل مطرح کرد:

طراحی و اجرای بیش از 16 کیلومتر جاده تندرستی در اردبیل/ رسالت ما تامین سلامت عمومی است

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۱۵۰

شهردار اردبیل گفت: با شعار انسان‌محوری و ایجاد انگیزه در بین مردم برای ارتقای سلامت 16 کیلومتر جاده تندرستی به همت شهرداری اردبیل در حال طراحی و اجراست.

به گزارش ایلنا اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در دیدار با رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در عمارت شهرداری اردبیل اظهار کرد: در چند سال اخیر در حوزه ورزش همگانی برنامه‌های خوبی اجرا شده که با تامین زیرساخت‌های مناسب شهرداری نیز تلاش می‌کند به اجرا و مطلوبیت برگزاری این رویدادها کمک کند.

وی شعار شهرداری اردبیل را برمبنای انسان‌محوری و تلاش برای تقویت سلامت افراد جامعه یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما تنها توسعه شوارع، پارک‌ها و بازگشایی معابر را سرلوحه کارهای خود قرار ندادیم چرا که پیش از ما فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمیه انجام شده و در آینده نیز این کار معمول به انجام می‌رسد.

شهردار اردبیل به رویکرد فرهنگی – ورزشی شهرداری در ارتقای سلامت شهروندان و تحرک‌بخشی در مسیر تندرستی اشاره کرد و گفت: در پنج سال اخیر شهرداری 10 کیلومتر جاده تندرستی و 10 کیلومتر نیز جاده دوچرخه‌سواری در شورابیل و سایر مناطق شهری راه‌اندازی کرده است.

لطف‌اللهیان ادامه داد: 16 کیلومتر احداث جاده تندرستی در دستور کار شهرداری است که امیدواریم در مدت زمان کوتاه این پروژه را نیز به سرانجام برسانیم.

وی بیان کرد: برای رسیدن به شعار شهر سالم و پاک در یک پویش عمومی استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل سالم مورد حمایت و توجه جدی قرار گرفته و حتی با راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری سعی بر این است تا شهروندان با این وسیله نقلیه تردد کرده و از آوردن وسایط نقلیه شخصی خودداری کنند.

شهردار اردبیل توجه به سلامت شهروندان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ماموریت شهرداری به غیر از فعالیت‌های روزمره عمرانی و خدماتی یک ماموریت اساسی در تامین سلامت شهروندان است که در این ارتباط توسعه ورزش همگانی از الزامات و ضرورت‌هاست.

لطف‌اللهیان برگزاری همایش‌ها و رویدادهای مختلف ورزشی را در پنج سال اخیر یادآور شد و بیان کرد: تنها مشکل عدم انعکاس این رویدادها در رسانه‌های ملی بوده تا به همه نشان دهیم برخلاف برخی کلانشهرها همایش‌ها و رویدادهای ورزشی این استان با استقبال بی‌نظیر مردم روبرو شده تا نشاط اجتماعی افزایش یابد.

وی افزود: در دوره جدید فعالیت ورزش همگانی سعی خواهیم کرد تا در در ترویج و تبلیغ برنامه‌های تندرستی در کنار سایر مجموعه‌ها باشیم تا رسالت خود را در تامین سلامت عمومی به خوبی انجام دهیم.

شهردار اردبیل با ابراز خرسندی از جایگاه سوم اردبیل در اجرای طرح شهرهای فعال اظهار کرد: شهرداری اردبیل همچنان به تعهدات خود در تهیه و تدارک زیرساخت‌های ورزش همگانی پایبند است و سعی و تلاش مضاعف خواهیم کرد تا با گسترش برنامه‌های ورزشی آسیب‌های اجتماعی به حداقل رسیده و مسئولیت و ماموریت خود را در قبال شهروندان انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز