خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی مطرح کرد:

شهرداری اردبیل پیشرو در توسعه شهری و سلامت عمومی جامعه

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۱۴۹

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: شهرداری اردبیل با بینش صحیح و توجه به نیازهای شهری و شهروندان در توسعه شهری و سلامت عمومی جامعه پیشرو است.

به گزارش ایلنا از اردبیل، افشین مولایی امروز در دیدار با شهردار اردبیل در موزه شهر تصریح کرد: بر اساس پایش های انجام شده مشخص شده است که بیش از 30 میلیون نفر از ایرانیان دچار بیماری فشار خون هستند که ناشی از کم تحرکی بوده و عامل  83 درصد مرگ و میر در کشور است که ضروری است این امر مدیریت شود.

وی گفت: با توجه به اصل گام دوم انقلاب زمان آن رسیده است که با تحولی جدید در سبک زندگی شهروندان سلامت عمومی را ارتقا دهیم چرا که شهر را نمی سازیم تا شهر را ساخته باشیم بلکه شهر را برای شهروندانی می‌سازیم  که با ایجاد تحرک، زندگی بهتری داشته باشند و این صحیح نیست با اتوبان سازی و پل‌های متعدد سلامت عمومی شهروندان را نادیده بگیریم.

 رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور ادامه داد: ما باید در طراحی تمام زیرساخت ها ابتدا فعالیت بدنی و سلامت شهروندانی را که همان فرزندان ما هستند مورد توجه قرار دهیم و چنانچه اگر امروز در سیاست‌گذاری، کارکردها و برنامه هایی که برای شهروندان طراحی می‌کنیم اصلاحات و بازنگری نکنیم یقینا دهه آینده دهه بحران خواهد بود.

مولایی با بیان اینکه برای توسعه ورزشهای همگانی  به مدیرانی نیازمندیم که اهل تفکر باشند ادامه داد: در کنار کم تحرکی کهنسالی و عوامل دیگر اجتماعی زمینه نگرانی و دغدغه‌ها را بیش از گذشته به وجود آورده است و انتظار می‌رود همه به ارتقای سلامت تک تک افراد جامعه کمک کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: 60 هزار مکان ورزشی در کشور وجود دارد که اکثر این مکان‌ها در اختیار توده مردم نیستند و باید سازه‌هایی را در حوزه ورزش راه‌اندازی کنیم که به درد مردم بخورد و در عصر جدید مردم به راحتی از این فضاها و امکانات زیرساختی استفاده کنند.

مولایی موضوع سلامت و تندرستی مردم را بسیار موضوع اساسی و در مسیر توسعه روزافزون جوامع اعلام و اظهار کرد: باید به توسعه ورزش همگانی به اشکال مختلف همت کنیم که شهرداری اردبیل در این زمینه کارهای بسیار اساسی و زیربنایی انجام داده تا ورزش عمومی توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: در یک دهه اخیر بسیاری از زیرساخت‌های ورزش همگانی به همت شهرداری‌ها فراهم شده و شهرداری اردبیل در این زمینه حرکت مثبت و شاخصی را داشته که قطعا به تعالی این امر باید کمک بیشتری شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی ادامه داد: ما در قالب طرح شهر فعال که الگوئی موفق از کشورهای اروپایی و آمریکایی است سعی داریم تا همه کلانشهرها و حتی شهرهای کوچک را به این مجموعه اضافه کنیم تا سلامت شهروندان تضمین شود.

مولایی بیان کرد: از سه روز پیش و با همکاری فدراسیون و کمیته ملی المپیک و وزارت کشور و شهرداری‌های کلانشهرها اجرای این طرح آغاز شده و انتظار می‌رود با همکاری شهرداران بسترها و زمینه ورزش همگانی و تحرک بیشتر شهروندان مهیا شود.

وی گفت: این طرح در چهار بخش شامل دوستدار بازی، دوستدار پیاده‌روی، دوستدار دوچرخه‌سواری و دوستدار تناسب ورزش در نظر گرفته شده است تا در چهار مرحله این طرح را عملیاتی و اجرایی کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: پیش‌فاز و حوزه مطالعاتی این طرح انجام شده و قطعا سعی‌مان بر این خواهد بود تا با شاخص‌های در نظر گرفته شده این طرح را در کشورمان اجرایی و عملیاتی کنیم که قطعا در آینده شهرهای بزرگ و کوچک بیشتری با استقبال بیشتری در اجرای این طرح روبرو خواهند شد.

مولایی در پایان اظهار کرد: امیدواریم در سایه اجرای این طرح به ارتقای سلامت و نشاط جامعه کمک کرده و بسترهای توسعه‌ای بیش از گذشته را نیز در این حوزه رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز