خبرگزاری کار ایران

شهردار اردبیل:

مشارکت 500 میلیارد تومانی قرارگاه خاتم الانبیا در 6 پروژه مهم شهری/ سایت دفن زباله اردبیل اصلاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۹۵۱

شهردار اردبیل گفت: بر اساس تفاهمنامه امضا شده بین شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیاء 500 میلیارد تومان پروژه عمرانی و خدماتی در شهر اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایلنا، حمید لطف اللهیان شامگاه چهارشنبه در جلسه رسمی شورای شهر گفت: ورود قرارگاه خاتم‌الانبیا به پروژه های شهری اردبیل اتفاقی کم نظیر است که با تلاش مسئولان استانی و پس از پیگیرها و جلسات مختلف حاصل شده است و در نهایت، طبق این قرارداد با قرارگاه خاتم توافق شده که مبلغ معادل ۵۰۰ میلیارد تومان که برابر با بودجه یکسال شهرداری اردبیل است برای پروژه های شهری هزینه شود.

وی عنوان کرد: اجرای سایت دفن پسماند شهری و بیمارستانی، پارک ۹ هکتاری پیله سحران و اجرای پروژه های تقاطعهای غیر همسطح بسیج، آقاباقر، نیایش، جام‌جم از پروژه های اولویت دار شهری است که با عقد تفاهمنامه نهایی با قرارگاه خاتم الانبیا اجرایی می‌شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: ۶ پروژه ای که برای دریافت مجوز به منظور عقد تفاهم‌نامه به شورای شهر ارسال کردیم پروژه هایی اصولی و ضرورت داری است که تامین منافع شهروندان در نظر گرفته شده است.

لطف اللهیان  بابیان اینکه به دنبال اصلاح، طراحی و اجرای سایت دفن زباله به شکل Epc هستیم افزود: قصد داریم به همان شیوه ای که قرارگاه خاتم در تبریز و ارومیه پروژه دفن زباله اجرا کرده است در اردبیل نیز مشابه آن اجرا شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: با همکاری قرارگاه قرار است پارک 9 هکتاری نیز اجرایی شود که انتظار می‌رود بعد از تصویب تفاهمنامه در شورا مراحل انعقاد نهایی آن انجام شود.

وی پیش پرداخت این قرارداد را تابع شرایط عمومی پیمان و در قالب تیپ قرارداد تعریف شده اعلام کرد و گفت: از آنجائی که قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پروژه‌های کمتر از یک هزار میلیارد تومان ورود پیدا نمی‌کند قرار شده تا به قیمت کارشناسی املاک سهل‌البیع در اختیار آنها قرار گیرد و در کنار آن اراضی مورد نظر برای اجرای پروژه‌ها در اختیار قرارگاه قرار گیرد.

شهردار اردبیل همچنین در خصوص بازدید از عدالت آباد بهمراه نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: هرچند عدالت آباد به لحاظ قانونی در محدوده شهرداری اردبیل نیست اما بر حسب وظیفه ذاتی خود، این‌ سازمان در آن محدوده خدمات ارایه می‌دهد.

 لطف‌اللهیان در مورد تفریغ بودجه 97 اظهار کرد: در پایان سال 97 به دلیل عدم پیوست پروژه‌های مشارکتی در مجموع عملکرد شهرداری 50 میلیارد تومان اعتبار به ثبت نرسیده و به همین دلیل تفریغ بودجه سال 97 با تاخیر و تعلل روبرو شده است.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا شهرداری حسابرسی را معرفی کرده تا تفریغ بودجه 97 و 98 به انجام برسد که قطعا به صورت شفاف گزارش‌های نهایی تقدیم شورای شهر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز