خبرگزاری کار ایران

اکران طرح های فرهنگی ویژه محرم در ادربیل/ المان‌های محرم در شهر نصب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۴۶۶

شهردار اردبیل از فضاسازی و اکران طرح های فرهنگی متناسب با ماه محرم در سطح شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا اردبیل،حمید لطف‌اللهیان در جلسه هماهنگی برنامه‌های ماه محرم در اردبیل گفت: با توجه به محدودیت های  کرونایی و برگزارنشدن مراسمات مذهبی با هدف ایجاد فضای معنوی،سطح شهر متفاوت تر از سالهای قبل با پرچم ها و بیرق های مشکی فضا سازی شده است.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا آیین استقبال از ماه محرم برگزار نشد، افزود: سعی کردیم با فضاسازی ویژه سطح شهر به استقبال محرم رفته تا شهروندان حال و هوای محرم را لمس کنند.

شهردار اردبیل با تاکید براینکه با تمهیدات ویژه در ایام سوگواری سرور و سالارشهیدان اباعبدالله الحسین (ع) بایستی فضای خالی دسته جات عزاداری را پرکنیم،افزود: طرح های فرهنگی با محتواهای فرهنگی و پیشگیری از کرونا در پیشانی پل ها و استندهای شهری نصب می‌شود.

لطف اللهیان تصریح کرد: المانهای ویژه محرم نیز با هدف انتقال مفاهیم قیام حسینی و ترویج فرهنگ عاشورایی در سطح شهر نصب میشود.

شهردار همچنین به اجرای ویژه برنامه های فرهنگی مذهبی در بستر فضای مجازی به صورت آنلاین و پخش زنده اشاره کرد و گفت: مداحی‌های آنلاین در فرهنگسراها، طرح ۶۰ شب ۶۰ منبر نیز با هدف بهره گیری از منابر مذهبی روحانیون وعاظ حسینی برگزار می‌شود.

وی با تکریم شعار "هرخانه یک حسینیه" از شهروندان و عزاداران حسینی خواست با پیوستن به این پویش که از شهروندان خواسته شده در محلات و سردرب منازل و مجتمع های مسکونی نشانه های عاشورایی نصب کنند،شهرداری اردبیل را  در نشر فرهنگ عاشورایی همراهی کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز