خبرگزاری کار ایران

فرماندار اردبیل:

ممنوعیت دسته گردانی در ایام ماه محرم/ فضاهای ورزشی و رو باز در اختیار هیات‌ها قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۳۸۹

فرماندار اردبیل گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی، دسته گردانی در ایام محرم کاملا منتفی بوده و این امکان مقدور نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، مسعود امامی یگانه صبح امروز در جلسه نحوه برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم با اشاره به اینکه هماهنگی‌ها بین دستگاه های مختلف در رابطه با چگونگی برگزاری مراسم مدیریت شده است، عنوان کرد: ادامه و نحوه برگزاری عزاداری نیاز به وحدت رویه و انسجام بیشتری دارد و هدف ما برگزاری مراسمات همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

امامی یگانه با اشاره به شرایط خاص و ویژه مربوط به ویروس کرونا تصریح کرد: در رابطه با حفظ سلامت مردم با جدیت پیش خواهیم رفت، چرا که برخی از ناهماهنگی ها ممکن است موجب صدمات بشود.

وی گفت: مطابق دستورالعملی که ابلاغ شده است، مسئولیت اجرا با سازمان تبلیغات است اما دستگاه ها با بسیج تمام توان خویش، آماده پشتیبانی، ارائه تیم های نظارت، تامین امکانات خودرویی و... مدیریت برگزاری مراسم ها را در اولویت برنامه هایشان قرار داده اند.

فرماندار اردبیل افزود: طبق دستورالعمل ابلاغی، دسته گردانی کاملا منتفی بوده و این امکان مقدور نخواهد بود، پذیراییها و برپایی ایستگاه‌ها نیز ممنوع است.

امامی یگانه با بیان اینکه تمامی هیات‌ها و محلات که متولی دسته جات هستند ‌باید مکانی که استفاده می‌کنند به تایید دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت برسد، تصریح کرد: مکان های بزرگ ورزشی، مدارس، فضاهای رو باز در اختیار هیات‌ها قرار خواهد گرفت.

وی گفت: هدف این است که واقعا هر خانه یک حسینیه را اجرا کنیم ‌و مردم از طریق صدا و سیما  و رسانه‌ها به پیگیری برنامه‌های عزاداری بپردازند تا از ایجاد  تجمع جلوگیری شود ‌. طبق هماهنگی‌ها با صدا و سیما، مقرر شده که برنامه های مرتبط با عزاداری صدا و سیما در ساعات مشخصی پخش و بازه زمانی برنامه های پخش شده نیز افزایش یابد.

فرماندار اردبیل در خاتمه با تاکید بر اینکه انسجام مسئولان در رابطه با این موضوع بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: از همراهی روسای محلات تشکر می‌کنیم که انصافا تابع تصمیمات ستاد هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز