خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری در استان اردبیل شتاب می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۴۱۵

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با اختصاص بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری در استان شتاب می‌گیرد.

شهامت هدایت در گفت و گو با ایلنا، با بیان این مطلب گفت: جذب اعتبارات برای پروژه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی در اولویت است و امسال بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای پروژه های آبخیزداری و منابع طبیعی استان اختصاص یافته است و سال گذشته ۴۲ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای پروژه های آبخیزداری استان اردبیل جذب و اجرایی شد.

وی با اشاره به سیل  امسال در شهرستان های خلخال و مشگین شهر و بخش رضی گفت: با مدیریت مناسب و رویکرد حفاظتی که انجام شد آسیبی به پروژه های منابع طبیعی وارد نشد.

 هدایت تاکید کرد: امسال تاکنون حدود 20 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های منابع طبیعی استان در نظر گرفته شده است و برای پروژه های آبخیزداری شهرستان گرمی اعتبار 4 میلیارد تومان که مبلغ 2 میلیارد تومان از بنیاد برکت و 2میلیارد مابقی را از صندوق توسعه ملی جذب شده است.

هدایت افزود: اولویت ما جلوگیری از سیل، جلوگیری از فرسایش خاک، جمع آوری رسوبات ، افزایش ذخیره آب و نفوذ پذیری آب به سفره های زیر زمینی است و در این زمینه طرح های مختلفی اجرایی شده و می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان با اشاره به احیا و توسعه جنگل ها افزود: برای توسعه جنگل ها  و احیای آنها فعالیت های گسترده ای انجام دادیماز جمله کاشت نهال و درخت در طرح های مختلف است. 

وی بیان کرد: باتوجه به مرزی بودن استان اردبیل این استان در معرض قاچاق چوپ قرار دارد و در همین راستا پاسگاه های استان به صورت شبانه روزی برای جلوگیری از قاچاق چوب تلاش می کنند.

شهامت هدایت خاطر نشان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی هر روز  نظارت همه جانبه ای دارد و پاسگاه های منابع طبیعی استان مجهز هستند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از طبیعت‌دوستان ومردم خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق درختان جنگل، تجاوز و دست اندازی به عرصه‌های منابع طبیعی،آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان گزارش های خود را به صورت ۲۴ ساعته به شماره تلفن ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند تادرسریع ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

وی افزود: استقرار نیرو های یگان حفاظت باعث شده است تا به حال در استان اردبیل شاهد آتش سوزی جنگل نباشیم.

 شهامت هدایت گفت: تثبیت ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان در دستور کار است که بیش از ۷۰ درصد آن تحقق یافته است.

وی ادامه داد: در بخش تثبیت مالکیت دولت و اخذ سند خوشبختانه تا به این لحظه حدود 700 هزار هکتار کاداستر اراضی در سطح استان انجام گرفته شده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز