خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

۳۰۰۰ خانوار از مجموع مددجویان تحت حمایت اجاره‌نشین هستند

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۷۵۸

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۳ هزار خانوار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مستاجر هستند و برای تامین مسکن مناسب خانوار تحت حمایت در شرایط سختی به سر می‌برند.

به گزارش ایلنا از اردبیل، حسین دشتی در دیدار با نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه مسکن یکی از دغدغه‌های مهم مددجویان تحت حمایت است، گفت: با توجه به افزایش نرخ اجاره و ودیعه مسکن در سال‌جاری از مسئولان ذیربط خواستاریم با تمهیدات مناسب به اقشار آسیب‌پذیر کمک کنند.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون ۳۰۰۰ خانوار از مجموع مددجویان تحت حمایت اجاره‌نشین هستند، بیان کرد: متاسفانه شرایط خانوارهای اجاره‌نشین تحت حمایت به علت افزایش ودیعه و اجاره سخت‌تر شده است.

دشتی با بیان اینکه با همیاری و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های خیران، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم روند تامین مسکن برای مددجویان را که فاقد منزل مناسب هستند، تسهیل کنیم، افزود: تامین مسکن مناسب برای خانوار تحت حمایت یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد در بحث توانمندسازی که امیدواریم با همکاری‌های همه‌جانبه این امر محقق شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه در بحث تامین مسکن محرومان باید تغییر رویکرد داشته باشیم، گفت: باید از نیکوکاران به خصوص «مجمع خیران مسکن‌ساز» پشتیبانی معنوی صورت گیرد تا با ترویج ساخت مسکن برای فقرا، این امر رواج بیشتری یابد.

وی در ادامه سخنان خود به حمایت کمیته امداد استان اردبیل از ۴۰ هزار و ۸۰۰ خانوار نیازمند اشاره کرد و افزود: حدود ۱۳ هزار خانوار از مجموع مددجویان تحت حمایت، طی چندسال گذشته از محل تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها مورد حمایت این نهاد قرار گرفته‌اند.

دشتی با بیان اینکه ماهانه بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مستمری به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت واریز می‌شود، اعلام کرد: پیشنهاد می‌شود که با در نظر گرفتن نوع نیاز و بررسی دقیق مشکلات افرادی که برای دریافت خدمات حمایتی «پشت نوبت» کمیته امداد قرار دارند، تمهیدات لازم برای اشتغال‌زایی و خوداتکایی آنها نیز به کار گرفته شود که این امر می‌تواند خدمات «بلاعوض» را به خدمات «معوض» بدل کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه این نهاد با تمرکز بر توانمندسازی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اقشار نیازمند می‌کوشد فقر و محرومیت را ریشه‌کن کند، گفت: کمیته امداد کاملا برنامه محور حرکت می‌کند که با یاری خیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواهیم توانست ضمن دستگیری از محرومان، به توانمندسازی و خودکفایی آنها نیز کمک کنیم.

در ادامه این دیدار، صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از عملکرد و فعالیت‌های کمیته امداد استان اردبیل در یاری‌رسانی به مددجویان، اعلام کرد: اقدامات مطلوب و شایسته‌ای نیز از سوی این نهاد برای تامین مسکن مددجویان تحت حمایت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در شرایط خاصی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم جامعه دچار آسیب‌ شدند، کمیته امداد استان اردبیل علاوه بر خانوار تحت حمایت برای سایر اقشار آسیب‌پذیر نیز سبدغذایی تهیه و بین آنها توزیع کرده است، افزود: از فعالیت‌های گسترده این نهاد در عرصه یاری‌رسانی به افراد آسیب‌دیده از کرونا تشکر می‌کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درصدد هستیم مسکن به صورت ارزان در اختیار مددجویان قرار گیرد، بیان کرد: با اصلاح قوانین موجود در بودجه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ تلاش بی‌وقفه‌ای را در عرصه خوداشتغالی و خودکفایی نیازمندان به کار خواهیم گرفت.

بدری به طرح دوفوریتی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص تولید مسکن ارزان و اعطای زمین رایگان با ارائه تسهیلات کم‌بهره اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک، این طرح پس از مطرح شدن در مجلس و تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و اجرا خواهد شد.

شایسته ذکر است: صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع مشکلات اساسی برخی از خانوار تحت حمایت قول مساعد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز