خبرگزاری کار ایران

نیم درصد معوق سهم کتابخانه‌های عمومی، مهمترین چالش برای توسعه فعالیت‌ها

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۶۰۳

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در دیدار با استاندار اردبیل، لوح سپاس دبیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی کشور را به وی اهدا کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا مختارپور در لوح سپاس خود، با اشاره به اهتمام استاندار اردبیل در ترویج فرهنگ‌کتابخوانی، از حمایت‌های مجید خدابخش در حوزه کتابخوانی تقدیر کرده است.

استاندار اردبیل در این دیدار، با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه، کتابخوانی را عاملی مهم در توسعه‌فرهنگی دانسته و خواستار پرداخت نیم درصد معوقه سهم کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری‌ها شد.

«مجید خدابخش» حمایت از نویسندگان بومی استان را تکلیفی مهم بیان کرده و درخصوص پرداخت اعتبار لازم جه خرید کتاب تألیفی نویسندگان بومی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قول مساعد داد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، فعالیت‌هایی همچون برگزاری تورهای کتابخانه گردی برای کودکان و دانش آموزان و نذر کتاب را در خور تحسین دانسته و گفت: برای توسعه بیشتر فرهنگی، باید بر روی فعالیت‌های نرم افزاری بیشتر توجه شود.

در این دیدار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با تقدیر از حمایت های استاندار اردبیل،  نیم درصد معوق سهم کتابخانه‌های عمومی را یکی از چالش‌های مهم این اداره کل در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای بیان کرده و گفت: متأسفانه شهرداری‌های استان در 8 ماهه سالجاری، توجه جدی به اجرای این قانون نداشته‌اند.

«رباب عزیزخانی» تکمیل پروژه‌های عمرانی و طرح‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای را نیازمند اختصاص اعتبار کافی توسط فرمانداری‌ها دانسته و افزود: عدم اختصاص اعتبار لازم، موجب استهلاک سالانه این طرح‌ها و افزایش هزینه‌های تکمیلی می‌شود.

انتهای پیام/
مهدی مرادی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر