خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل:

عمر ناوگان حمل و نقل مسافر اردبیل بالاتر از میانگین کشوری‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۹۷

تاخیر در حرکت اتوبوس های بیشترین گلایه مسافران است. / عمر ناوگان حمل و نقل مسافر در استان اردبیل از میانگین کشوری بالاتر است.

ایلنا: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل اظهار داشت: عمر ناوگان حمل و نقل کالای ما به طور میانگین ۱۸ سال است در حالی که این میانگین در کشور ۱۶ سال است که نشان می‌دهد دو سالی با میانگین کشوری فاصله داریم.
به گزارش ایلنا، عبدالحسین علی‌اکبری تصریح کرد: در بخش حمل و نقل مسافر نیز میانگین سن اتوبوس‌ها در استان اردبیل ۱۳ سال است که این میانگین در کشور ۱۱.۵ سال است.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در خودروی مینی‌بوس این میانگین سن ۲۲ سال و در سواری هشت سال است که از میانگین کشوری بالا‌تر به نظر می‌رسد که در ارتباط با نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر تسهیلات خوبی به ویژه برای کامیون‌های باری بالای ۳۵ سال ارائه می‌شود.
علی اکبری اضافه کرد: برای نوسازی مینی‌بوس‌ها با اولویت حمل و نقل روستایی تسهیلات خوب و خاصی ارائه می‌شود که متقاضیان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
بیشترین نارضایتی مردم از مسافرگیری خارج از پایانه است
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان در ادامه سخنان خود بیان کرد: بیشترین گله‌مندی و ناراحتی مردم در زمینه حمل و نقل عمومی براساس آمار‌ها و اطلاعاتی که به صورت میدانی و براساس یک تحقیق توسط مشاوران به دست آمده مربوط به مسافرگیری اتوبوس‌ها خارج از پایانه بوده که به نظر ما این کار خلاف قانون و مقررات است.
علی‌اکبری یادآور شد: ‌ ما نیز معتقدیم این امر به چهره شهر در میادین ورودی و خروجی لطمه وارد کرده و اینکه اتوبوس‌ها بخواهند خارج از ترمینال مسافری را سوار یا پیاده کنند هیچ چهره خوبی ندارد.
وی با قدردانی از تلاش شهردار اردبیل در امر زیباسازی ترمینال و ایجاد امکانات رفاهی برای این مجموعه ادامه داد: ما از اواخر سال ۹۰ به دلیل اینکه بیشترین نارضایتی مسافران اتوبوس از تأخیر در حرکت بود، شرکت‌ها را موظف کردیم تا در زمان مقرر حرکت خود را انجام دهند. در این ارتباط با تعدادی از رانندگان متخلف و شرکت‌ها نیز برخورد کرده و حتی تا مرز تعطیلی پیش رفتیم که ماحصل آن بهبود نسبی اوضاع بود که امسال نیز از مهر ماه این موضوع را مدنظر قرار دادیم.
علی‌اکبری گفت: آنچه که در این مسافرگیری نگران‌کننده به نظر می‌رسد صادر نشدن بلیط برای مسافرانی است که قصد سفر به مناطق مختلف را دارند که داخل نشدن اسامی آن‌ها در لیست شرکت‌های مسافربری مانع آن می‌شود تا از خدمات بیمه‌ای در طول سفر استفاده کنند.
ساماندهی ۱۱۰ دستگاه وسیله نقلیه در گمرک بیله‌سوار
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل در ادامه به نابسامانی پیشین در گمرک بیله‌سوار و حمل و نقل نامناسب در این فضا اشاره کرد و افزود: ما در شهرستان بیله‌سوار شرکت حمل و نقل به صورت عموم نداشتیم که در دو سال اخیر تلاش شد در گام اول ۳۹ دستگاه و در گام دوم ۷۰ دستگاه پلاک شخصی شناسایی شده و با همکاری آن‌ها این شرکت حمل و نقل را راه‌اندازی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر با مشارکت ۱۱۰ دستگاه وسایط نقلیه پلاک شخصی در شهرستان بیله‌سوار این شرکت تأسیس شده و با فعالیت آن‌ها بخشی از دغدغه‌های مردم در حال برطرف شدن است.
علی‌اکبری با بیان اینکه دو مرز مصوب بیله‌سوار و اصلاندوز را داریم که تنها مرز بیله‌سوار هم اکنون فعال است، خاطرنشان کرد: اگر چنانچه مرز اصلاندوز بازگشایی شود ما آمادگی داریم نیرو و نفراتمان را در آنجا به کار گیریم تا به هموطنان ارائه خدمات انجام شود.
وی همچنین در پایان یادآور شد که کمیسیون ماده ۱۱ تخلفات رانندگان را بررسی می‌کند و کسانی که شکایتی دارند می‌توانند با سمانه پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۴۳ شکایت خود را در میان بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز