خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون کارگری مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اسامی نمایندگانی که از مرتضوی وجوهی را دریافت کرده‌اند فاش شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۹۴

ارتباط بابک زنجانی با پرونده تامین اجتماعی باید با جدیت مورد رسیدگی قرار گیرد. / جوابیه‌ی مرتضوی درخصوص گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی فرافکنی است.

عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: نمایندگان مجلس باید پیگیر باشند تا اسامی نمایندگانی که طبق گزارش تحقیق و تفحص، از سازمان تأمین اجتماعی رقم‌هایی را دریافت کرده‌اند فاش شود.

کمال الدین پیرموذن در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص جوابیه‌ی مرتضوی نسبت به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی گفت: قوه قضاییه باید به شکل قاطع و صریح و دقیق با رسیدگی به این تخلف حاد که در افکار عمومی تأثیرگذاری بالایی داشته است، کار را تمام کند.

وی افزود: نمایندگان مجلس نیز باید به جد پیگیر باشند تا اسامی نمایندگانی که از سازمان تأمین اجتماعی رقم‌هایی را دریافت کرده‌اند؛ مشخص شود و آن‌ها بگویند که این مبلغ را کجا هزینه کرده‌اند.

این عضو فراکسیون کارگری مجلس از ارتباط بابک زنجانی با سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از اصلی‌ترین موضوعات این پرونده نام برد و گفت: باید مشخص شود که امکانات و ساختمان‌های سازمان تأمین اجتماعی چرا به این فرد واگذار شده است؟ مسئله بابک زنجانی در این پرونده باید به جد مورد رسیدگی قرار گیرد.

پیرموذن با بیان اینکه هیچ یک از نمایندگانی که پول دریافت کرده‌اند، خون‌شان پررنگ‌تر از دیگر نمایندگان نیست، گفت: باید مشخص شود که چرا به این تعداد قلیل پول داده شده است؟ آن‌ها توانسته‌اند با این مکانیزم نظر این تعداد از نمایندگان را به خود جلب کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس مشخص شدن اسامی نمایندگان متخلف را یکی از جدی‌ترین مطالبات مجلس دانست و گفت: باید این مسئله مشخص شود تا همه نمایندگان زیرسوال نروند. علاوه بر این سازمان تأمین اجتماعی به دلیل تخلفات عدیده؛ بابک زنجانی دچار خسران‌های فراوانی شده است که برخورد جدی با این مسئله نیز جزو دیگر مطالبات نمایندگان خواهد بود.

وی افزود: گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی بیانگر این است که مرتضوی بدون رعایت قانون و درنظر گرفتن منافع سازمان تأمین اجتماعی؛ امتیازات ویژه‌ای را به عده‌ای اعطا کرده است درحالیکه منافع سازمان و کارگران تحت پوشش تأمین اجتماعی رعایت نشده است. در این میان مشخص نیست که با چه نیتی به برخی از نمایندگان نیز مبالغی داده شده است. البته به نظر می‌رسد این اقدام در جهت جذب نظر مثبت نمایندگان نسبت به آن‌ها صورت گرفته است.

پیرموذن با تأکید براینکه مرتضوی با رفتار سلیقه‌ای املاک سازمان تأمین اجتماعی را واگذار کرده است، گفت: عدم رعایت موازین قانونی و اعطای امتیازات ویژه به برخی افراد از جمله بابک زنجانی از جمله اتهاماتی است که ضرورت دارد مرتضوی در مقابل افکار عمومی و قوه قضاییه به آنها پاسخگو باشد.

وی جوابیه مرتضوی درخصوص گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین را فرافکنی خواند و گفت: مجلس دربرابر این تخلف کار خود را انجام داده است و حال قوه قضاییه باید پیگیر این مساله باشد.

پیرموذن با بیان اینکه اگر مشخص شود مرتضوی در جوابیه خود به مجلس جسارتی کرده است، هیات رئیسه باید آن را به قوه قضاییه ارجاع دهد، گفت: قوه قضاییه باید به شکل دقیق به این تخلف که باعثایجاد علامت سوال در افکار عمومی شده است، رسیدگی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز