خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد:

تزریق روزانه 30 هزار دُز واکسن کرونا در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۱۷۲

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: به دلیل افزایش واردات واکسن از خارج، هر هفته ۲۱۰ هزار دز واکسن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار می گیرد و روزانه برای ۳۰ هزار نفر واکسن تزریق می شود.

به گزارش ایلنا، بهروز ندایی در جلسه گام پنجم طرح شهید سلیمانی عنوان کرد: استان اردبیل جزو آخرین استان ها بود که به اوج پیک پنجم رسید و زودتر از سایر استان ها به وضعیت عادی برگشت.

وی با بیان اینکه در تمامی مراکز واکسیناسیون افراد بالای ۱۸سال واکسینه می شوند گفت: مردم برای دریافت واکسن مورد نظر خود به نزدیکترین مرکز بهداشتی و مراکز تجمیعی واکسن مراجعه کنند و بدون فوت وقت از فرصت استفاده کرده و واکسن دریافت کنند.

ندایی با بیان اینکه در روستاها نیز باید تزریق واکسن شتاب بیشتری بگیرد، افزود: شناسایی جمعیت در  روستاها نسبت به شهرها آسان و جامعه هدف مشخص است که با پایان یافتن واکسیناسیون در روستاها ، می توان از نیروهای روستایی در شهرها نیز استفاده کرد.

وی بیان کرد: در هر شرایط پیشگیری و مقابله با این ویروس به اراده مردم بستگی دارد و در حال حاضر پیشگیری از ویروس کرونا دو راه بیشتر ندارد یکی رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و دیگری دریافت هر دو دز واکسن در اسرع وقت است.

معاون سیاسی استاندار اردبیل اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری مردم و مسئولان و کادر پزشکی وضعیت همه شهرهای استان از قرمز  به نارنجی و زرد در آمده و شرایط در همه حوزه ها کاملا نزولی شده است؛ همچنین در کل کشور وضعیت با شیب  تند نزولی بوده و اردبیل رتبه هشتم در روند کاهش بستری ها و فوتی ها دارد و شرایط استان های همجوار نیز خوب ارزیابی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر