خبرگزاری کار ایران

در ۵ ماهه اول سال جاری انجام شد؛

توزیع 400 میلیون لیتر سوخت و 6 هزار تن گاز مایع در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۲۲۱

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل گفت: در پنج ماه اول سالجاری نزدیک به 400 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفتگاز و نفتکوره در استان اردبیل توزیع شد.‌

به گزارش ایلنا، سید حجت مدنی از توزیع نزدیک به 400 میلیون لیتر سوخت در استان اردبیل خبر داد و گفت: این میزان فرآورده از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه در استان اردبیل و دیگر مناطق تحت پوشش سوخت رسانی این منطقه مصرف شده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش مشاهده می شود.

وی درباره مصرف سوخت بنزین موتور اعم از معمولی، سوپرو یورو4، در بازه زمانی فوق نسبت به همین مدت در سال 99 گفت: با بررسی ارقام مصرفی امسال و سال قبل افزایش 17 درصدی را در این خصوص شاهد هستیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان اردبیل تصریح کرد: مقایسه آمار نفتگاز (گازوئیل) هم در 155 روز از سال 1400 با مدت مشابه سال قبل، حکایت از کاهش 5 درصد این سوخت دارد.

مدنی از کاهش 10 درصد نفت سفید هم در همین مدت نسبت به سال 99 خبر داد و افزود: درصد میزان مصرف فرآورده های نفتی در بازه زمانی فوق در بخش های حمل و نقل 64 درصد، حرارتی 2 درصد، برق 21 درصد، کشاورزی 10 درصد، صنایع و پروزه ها بترتیب 1 و 2 درصد است.

توزیع بیش از 6000 تن گاز مایع در استان اردبیل 

مدنی درباره مدیریت الکترونیک گاز مایع با زیر ساخت بانکی در منطقه اردبیل اذعان کرد: در 5 ماه نخست سال جاری 6 هزار و 223 تن گاز مایع در سطح استان تامین و توزیع شده که با مقایسه مصرف این فرآورده با مدت مشابه در سال گذشته، کاهش 15 درصدی را شاهد هستیم.

مدیر منطقه هدف از اجرای این طرح را تامین رفاه شهروندان در راستای رعایت حقوق شهروندی، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و استفاده غیر مجاز از گاز مایع و نیز ساماندهی فرآورده های نفتی با استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار در همه شهرستان های زیر پوشش اعلام کرد.

مدنی تاکید کرد: با اجرای این طرح، توزیع گاز مایع از طریق کارت بانکی سرپرست خانوار که در سایت تجارت آسان به آدرس newtejaratasan.niopdc.ir ثبت نام شده، اجرایی خواهد شد و افرادی که تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده اند، می توانند بدون واسطه و بصورت غیر حضوری، با مراجعه به سایت تجارت آسان در این سامانه ثبت نام کنند و سیلندر گاز مایع مورد نیاز خود را با نرخ مصوب وزارت صمت از طریق کارت خوان و با دریافت رسید سوخت خریداری کنند. لازم به ذکر است که خرید سوخت فقط از طریق کارت بانکی امکان پذیر می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز