خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

مقاوم سازی 8 هزار خانه روستایی در مشگین‌شهر / آغاز عملیات اجرایی 160 واحد اقدام ملی مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۶۳۶

مدیر بنیاد مسکن شهرستان مشگین شهر از مقاوم سازی 8 هزار خانه روستایی خبر داد و گفت: از محل اعتبارات و تسهیلات بهسازی سال گذشته نیز 850 واحد دیگر در دست اقدام است.

مهدی وکیلی مدیر بنیاد مسکن شهرستان مشگین شهر در حاشیه بازدید از پروژه های اجرایی طرح هادی روستایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: شهرستان مشگین شهر بزرگترین شهرستان استان اردبیل از نظر مساحت است دارای 150 هزار نفر جمعیت می باشد و همچنین دارای 56 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان است.

وی افزود: این شهرستان دارای 319 پارچه آبادی متشکل از 5 بخش و 7 شهر با جمعیت روستایی 82 هزار نفری و دارای 27 هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفری است که از این جهت طرح ها و پروژه های مختلف خصوصا در روستاها در قالب طرح هادی در حال اجرا می باشد.

مقاوم سازی 8 هزار خانه روستایی در مشگین شهر

مدیر بنیاد مسکن مشگین شهر گفت: در حوزه مسکن روستایی تاکنون 8 هزار واحد روستایی مقاوم سازی شده که در ادامه این روند از محل اعتبارات و تسهیلات بهسازی سال گذشته نیز 850 واحد در دست اقدام است که برای 510 واحد آن از محل کمک بلاعوض 300 میلیون ریالی و وام 500 میلیون ریالی جهت احداث مسکن محرومین در شهرستان اجرا می شود.

وکیلی گفت: در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح هادی از مجموع 181 روستای بالای 20 خانوار مشگین شهر، در 78 روستا اجرای فیزیکی عملیات عمرانی طرح هادی آغاز شده است؛ با توجه به حجم بالای روستاها اعتبارات لازم تخصیص نیافته که از مسئولین شهرستانی و استانی خوساتاریم توجه ویژه به روستاهای مشگین شهر داشته باشند چرا که این روستاها قابلیت مهاجر پذیری و توسعه صنعت گردشگری بالایی دارند.

وی از انتخاب روستاهای انار و موئیل توسط مدیرکل بنیاد مسکن و کارشناسان مربوطه به عنوان روستاهای هدف گردشگری طرح هادی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی پروژه های طرح هادی در این روستاها در دست اقدام است و در تلاشیم امسال با مساعدت مسئولین استانی عملیات عمرانی آغاز شود.

مدیربنیاد مسکن مشگین شهر در رابطه با قیر یارانه ای تخصیص یافته به روستاها نیز گفت: در این زمینه خوشبختانه در 5 سال اخیر بیشترین جذب قیر را برای روستاهای شهرستان داشته ایم که با استفاده از قیرهای یارانه ای، اعتبارات استانی و فروش زمین، 400 هزار مترمربع از سطح معابر روستایی شهرستان در قالب 50 روستا عملیات آسفالت ریزی انجام شده است.

وکیلی همچنین در خصوص تهیه و بازنگری طرح های هادی روستایی به خبرنگار ایلنا گفت: تمامی 181 روستای بالای 20 خانوار مشگین شهر دارای نقشه طرح هادی شده اند و در 35 روستا نیز بازنگری طرح هادی انجام شده که در ادامه این روند 40 روستا نیز نیاز مبرم به بازنگری طرح هادی دارند که امیدواریم با تخصیص اعتبارات بازنگری طرح های هادی در تمام روستاها انجام شود.

صدور بیش از 15 هزار سند مالکیت در روستاهای مشگین شهر

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر تعداد سندهای صادره در محدوده روستایی شهرستان مشگین شهر اذعان کرد: با همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان، تاکنون در 40 روستا تعداد 15 هزار و 800 جلد سند مالکیت صادر شده و در اختیار روستائیان قرار گرفته است که در این خصوص شهرستان مشگین شهر بعد از شهرستان اردبیل در رتبه دوم استان قرار دارد.

مدیر بنیاد مسکن مشگین شهر گفت: با تلاش انجمن خیرین مسکن ساز مشگین شهر و حساب 100 امام و همچنین از محل تسهیلات بلاعوض بنیاد مسکن و با همکاری بنیاد مددجویان مشگین شهر طی 3 سال اخیر 40 مسکن از صفر تا صد توسط انجمن خیرین اجرا شده و در اختیار محرومین قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه مسکن شهری نیز با نظر مساعد مدیرکل بنیاد عملیات اجرایی پروژه های تجاری مسکونی 96 واحدی مشگین شهر در بهترین نقطه شهر با زیر بنای 15 هزار و 500 مترمربع در حال اجرا می باشد که امیدواریم تا 3 سال آینده عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.

آغاز عملیات اجرایی 160 واحد اقدام ملی مسکن در آینده ای نزدیک

وکیلی با اشاره به پیشرفت مناسب طرح اقدام ملی مسکن در مشگین شهر افزود: با توجه به اینکه مسئولیت اجرای پروژه تامین مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفری به بنیاد مسکن واگذار شده، در این راستا بنیاد مسکن مشگین شهر پروانه احداث 160 واحدی طرح اقدام ملی را از شهرداری اخذ کرده و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

عملیات اجرایی کف سازی و سنگ فرش، دیوار حائل و جدول گذاری با اعتبار یک میلیارد تومان در روستای انار به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری در شهرستان در حال اجرا است.

وی در خصوص پروژه های اجرایی طرح هادی در روستاهای مشگین شهر اذعان کرد: ساماندهی و اجرای فضای ویژه روستای آروج و عملیات جداره سازی معابر در دستور کار است و چشمه این روستا در حال بازسازی است و امسال به تکمیل خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن مشگین شهر افزود: همچنین اجرای عملیات سنگ فرش و کف سازی معابر روستاهای دده بیگلو، ارجق و لمبر با پیشرفت فیزیکی 90درصد نسبت به اعتبارات تخصیصی در حال اجرا است.

وکیلی گفت: اجرای دیوار حائل روستاهای احمدآباد و جلائر که از محل اعتبارات ماده 12 مدیریت بحران تامین شده اخیرا به اتمام رسید و در دست بهره برداری می باشد.

وی ادامه داد: اجرای عملیات زیرسازی خیابان اصلی روستای آقبلاغ نیز انجام شده و آماده آسفالت ریزی می باشد که عملیات آسفالت آن با همکاری اداره راهداری انجام می شود؛ اعتبار این پروژه نیز از محل فروش زمین های روستایی تامین شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان مشگین شهر همچنین از اجرای پروژه زیرسازی و آسفالت روستاهای مزرعه خلف، احمد بیگلو، ساری خانلو و داخل روستای آقبلاغ خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه ها هم اکنون در حال اجرا است و در آینده ای نزدیک شاهد آسفالت راه های این روستاها در قالب طرح هادی خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز