خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

صدور 21 هزار جلد سند مالکیت روستایی در اردبیل / اعطای 71 میلیارد تومان تسهیلات نوسازی و احداث مسکن در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۰۱۴

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اردبیل گفت: از آغاز طرح سنددار کردن املاک روستایی تاکنون در حدود 70 روستا به تعداد 21 هزار جلد سند مالکیت صادر شده است.

اصغر صفرنژاد در حاشیه بازدید از عملیات آسفالت‌ریزی روستای خشکه رود از توابع بخش مرکزی اردبیل واقع در مسیر دهستان گردشگری سردابه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: روستای خشکه رود دارای 238 خانوار با جمعیت 891 نفر است که در حال حاضر عملیات زیرسازی و آسفالت ریزی 5 هزار مترمربع از جاده های این روستا در حال انجام است.

وی اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در این روستا را حائز اهمیت دانست و گفت: به‌دلیل اینکه این روستا در مسیر سردابه قرار دارد در آینده ای نزدیک تبدیل به یکی از مناطق هدف گردشگری خواهد شد و اقدامات انجام شده باعث مهاجرت معکوس در این منطقه می شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اردبیل از وجود 153 روستای دارای سکنه در شهرستان خبر داد و گفت: تعداد 117 روستا از روستاهای یادشده بالای 20 خانوار هستند که برای تمامی این روستاها طرح هادی به تصویب رسیده و برای روستاهای زیر 20 خانوار نیز در دست اقدام است.

بازسازی بیش از 12 هزار مسکن روستایی در اردبیل

صفرنژاد درباره تعداد واحدهای بازسازی شده در روستاهای شهرستان اردبیل بیان کرد: حدود 20 هزار واحد مسکونی در روستاهای شهرستان وجود دارد که تاکنون 12 هزار و 500 ساختمان بازسازی شده و تعداد 75 درصد از ساختمان ها مقاوم سازی شده و برای 25 درصد مابقی نیز برنامه ریزی ها انجام شده و نیازمند همکاری روستاییان است.

وی گفت: در خصوص قیر یارانه‌ای اختصاص یافته در سال‌جاری که برای روستاها ابلاغ شده بود تا امروز حدود 550 هزار مترمربع به طول 70 کیلومتر و با اعتبار 110 میلیارد تومان آسفالت ریزی انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اردبیل افزود: با قیر یارانه‌ای در سال‌جاری به روستاهای خشکه رود، جبه درق، بقرآباد، خانگاه فولادلو، کرکرق و سامیان مجموعا به میزان 41 هزار مترمربع عملیات زیرسازی و آسفالت ریزی انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اردبیل در رابطه با تسهیلات روستایی نیز اذعان کرد: در سال‌جاری سقف تسهیلات روستایی افزایش یافته و به 100 میلیون تومان رسیده که این رقم در سال گذشته 50 میلیون تومان بود.

اعطای 615 فقره تسهیلات احداث مسکن در سال 99

صفرنژاد از ابلاغ طرح مسکن محرومین در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 99 در قالب کمک به محرومین جهت احداث مسکن علاوه بر وام 50 میلیون تومانی، مبلغ 30 میلیون تومان به تعداد 615 فقره بصورت بلاعوض پرداخت کردیم؛ همچنین تحت عنوان قرض الحسنه تعمیر مسکن روستایی تسهیلات 20 میلیون تومانی به تعداد 527 فقره به روستائیان پرداخت شد که برای حمایت از روستائیان، 5 میلیون تومان از این مبلغ بلاعوض محاسبه شد.

وی با اشاره به اینکه بررسی وضعیت روستائیان قبل از اعطای تسهیلات توسط کارشناسان بررسی می شود افزود: در سال گذشته 71 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات جهت نوسازی و احداث مسکن روستایی به روستائیان پرداخت شد.

صدور 21 هزار جلد سند مالکیت روستایی

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اردبیل در خصوص سنددار کردن خانه‌های روستایی نیز بیان کرد: از آغاز طرح سنددار کردن املاک روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان  در حدود 70 روستا به تعداد 21 هزار جلد سند مالکیت صادر شده است.

صفرنژاد گفت: در قالب طرح هادی روستاهای هدف گردشگری نیز به‌عنوان مثال در روستاهای حفظ آباد، خانقاه فولادلو، ابربکوه، شندرشامی و وکیل آباد عملیات سنگ فرش و پیاده رو سازی انجام شده و طرح دیواره ساحلی نیز در روستاهای مجنده، شیخ احمد، طرح و منظر شام اسبی و حکیم قشلاقی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بازنگری طرح‌های هادی روستایی با افق 10 ساله انجام می‌شود افزود: در این باره 35 روستا در شهرستان اردبیل نیاز به بازنگری طرح هادی دارد که با اعتبارات سالجاری و همکاری فرمانداری اجرایی خواهد شد؛ تاکنون حدود 30 مورد از طرح های هادی روستایی بازنگری شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اردبیل گفت: در حال حاضر در روستاهای شهرستان تقریبا ساختمان خشت و گلی وجود ندارد و تنها 25 درصد از ساختمان‌ها از خشت و گل هستند که بازسازی این ساختمان‌ها نیازمند همکاری روستاییان با بنیاد مسکن است تا این ساختمان ها نیز هنگام بروز سوانح طبیعی از ایمنی لازم برخوردار باشند.

صفرنژاد در پایان از مردم خواست که ضوابط و مقررات را درباره اجرای طرح هادی رعایت کنند و پس از تحویل پروژه‌ها در حفظ و نگهداری آن همت داشته باشند و همچنین توصیه می شود قبل از اقدام به هرگونه ساخت و ساز حتما استعلام کنند تا ابنیه آنان در مسیر رودخانه‌ها و راه‌های روستایی نباشد.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز