خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا اعلام شد:

کاهش نسبی دمای هوا از فردا در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۳۲۱

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل از تداوم جوی نسبتا پایدار در استان خبر داد و گفت: از فردا (سه شنبه 8 تیرماه) اندکی از دمای هوا کاسته خواهد شد.

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره پیش بینی وضعیت جوی استان اردبیل عنوان کرد: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که همچنان جوی نسبتاً پایدار در شمالغرب کشور تا روزهای پایانی هفته جاری تداوم خواهد یافت و آسمان در غالب ساعات صاف تا نیمه ابری توام با وزش باد شرقی (گاهی تند) خواهد بود.

وی افزود: طی مدت مذکور استمرار هوای گرم تابستانه در اکثر نواحی استان پیش بینی می شود؛ لذا به هم استانی ها توصیه می شود در مصرف حامل های انرژی و آب صرفه جویی کنند.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل گفت: از روز سه شنبه (8 تیرماه) با نفوذ زبانه های پرفشار اندکی از دمای هوا بویژه در نواحی مرکزی و شهرستان خلخال کاسته خواهد شد.

محمدی ادامه داد:  همچنین در طی این مدت با توجه به شرایط فصلی و محلی و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو، طی ساعات بعدازظهر و عصرگاهی در برخی نواحی کوهپایه ای استان بویژه در شهرستان مجاور با کوهستان سبلان، رشد ابرهای همرفتی و احتمالاً رگبار پراکنده و یا رعد و برق پیش دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل افزود: با توجه به موارد یاد شده توصیه می شود به علت احتمال اصابت صاعقه، در چرای دام در ارتفاعات و نیز صعود به نواحی کوهستانی استان احتیاط لازم به عمل آید.

وی گفت: طی 24 ساعت گذشته کوثر با 39 درجه سانتی گراد به عنوان گرمترین شهر استان اعلام شده و در گرم ترین ساعت دیروز دمای هوا در اردبیل به 36 درجه سانتی گراد رسید.

محمدی افزود: طی 24 ساعت گذشته گزارشی مبنی بر رگبار پراکنده و خفیف باران از شهرستان سرعین داشتیم.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز