خبرگزاری کار ایران

شناسایی و بستری 18 بیمار جدید کرونایی در استان اردبیل/ گرم شدن هوا مانع استفاده از ماسک نشود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۳۸۸

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از شناسایی و بستری 18 بیمار جدید کرونایی و یک مورد فوتی طی شبانه روز گذشته در استان خبر داد.

محمدرضا رضایی بنا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل عنوان کرد: طی شبانه روز گذشته 18 بیمار جدید کرونایی شناسایی و در بیمارستان های استان بستری شده اند و متاسفانه یک بیمار نیز جان خود را از دست داده است.

وی از ترخیص 24 بیمار کرونایی با بهبودی نسبی خبر داد و گفت: در حال حاضر جمعا 142 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، وضعیت 44 بیمار وخیم است که در بخش آی‌سی‌یو بستری شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در تشریح آمار واکسیناسیون کرونا در استان نیز گفت: در نوبت اول واکسیناسیون 65 هزار 787 نفر در سطح استان واکسینه شدند و در نوبت دوم نیز تاکنون 18 هزار و 712 نفر واکسینه شده اند که بر این اساس، جمعا به تعداد 87 هزار و 499 واکسن در استان اردبیل تزریق شده است.

رضایی بنا افزود: لازم است افرادی که واکسن دریافت کرده اند همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی تا زمان ریشه کن شدن این بیماری مداومت کنند.

وی گفت: با گرم شدن دمای هوا برخی از هم استانی‌ها از استفاده ماسک خودداری می‌کنند که به این افراد توصیه می شود برای حفظ سلامتی خود و خانواده و افراد جامعه مصمم به استفاده از ماسک باشند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند چرا که سختی استفاده از ماسک در مقایسه با سختی و آسیب های ابتلا به کرونا بسیار ناچیز است.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر