خبرگزاری کار ایران

بهره‌مندی 110 روستای استان اردبیل از گاز طبیعی در آینده‌ای نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۰۱۱

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در بازدید از پروژه های در دست اجرای این شرکت در سطح استان اردبیل از بهره مندی 110 روستای استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار اسماعیلی از بهره‌مندی 110 روستای استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: اگر چه در نگاه اول برخورداری از نعمت گاز برای مصارف خانگی است ولی گاز طبیعی می‌تواند زمینه ای برای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر مناطق روستایی در زمینه دامپروری و صنایع تبدیلی باشد و این مهم در استان اردبیل بدلیل شرایط کشاورزی و دامپروری مساعد می تواند منجر به توسعه اقتصادی و صنعتی استان شود.

وی به تاثیر گاز طبیعی در رشد چشمگیر شاخص های اجتماعی و اقتصادی استان در طی سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: برخورداری بیش از 96 درصدی خانوار روستایی در یک هزار و 374 روستای استان نمونه ای از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه گازرسانی به روستاها می باشد و این مهم قطعا در نظام تولید استان تاثیرات بسزایی داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به شرایط بخش جنوب استان به لحاظ صعب العبور بودن بسیاری از روستاهای این منطقه، گازرسانی به روستاهای این مناطق را بسیار دشوار تلقی کرد و گفت: پروژه های گازرسانی به روستاهای جنوب استان به سرعت در حال اجراء می باشد به نحوی که در حال حاضر بیش از 92 درصد از خانوار روستایی جنوب استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و با بهره مندی از پروژه های گازرسانی در دست اجراء این میزان به 98 درصد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: خلخال و کوثر از جمله شهرهای کوهستانی استان اردبیل هستند که گازرسانی به این مناطق با اعتبارات بسیار بالا عملیاتی شده و همچنین از روستاهای این شهرها در مجموع تعداد 176 روستا با ضریب نفوذ 92 درصد از نعمت گاز طبیعی بهره مند می باشند که با اتمام گازرسانی به 22 روستای دیگر میزان ضریب نفوذ گاز طبیعی به 98 درصد خواهد رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز