خبرگزاری کار ایران

فرماندار اردبیل در گفت‌وگو با ایلنا:

اوج‌گیری دوباره کرونا احساس می‌شود/ مردم از ساده‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پرهیز کنند/ با اجرای طرح قاسم سلیمانی، بیماری فروکش کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۷۸۶

فرماندار اردبیل گفت: مردم از ساده انگاری در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی خودداری کنند تا اردبیل مجددا وارد مرحله بحرانی کرونا نشود.

مسعود امامی یگانه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا بر ضرورت نظارت دستگاه‌های متولی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از شیوع مجدد کرونا، بزودی دستورالعمل ها و نکات آموزشی درباره اماکن پرتجمع نظیر رستوران ها و برخی فروشگاه‌ها در قالب بنر در مکان‌های یاد شده نصب خواهد شد.

وی افزود: نباید از مسئله فرهنگ‌سازی و توصیه رعایت دستورالعمل های بهداشتی غافل باشیم چرا که این بیماری چندین بار عقب نشینی کرده و با بی‌توجهی عمومی دوباره به صورت قوی در عرصه اجتماع ظاهر شده و با ساده انگاری برخی از مردم همچنان خطر شیوع مجدد آن احساس می‌شود.

فرماندار اردبیل از توزیع  ۱۰ هزار برگه آموزشی در رزمایش اخیر مقابله با کرونا در اردبیل خبر داد و افزود: در قالب این رزمایش 5 هزار و 444 نفر به صورت تلفنی در شهرک‌های سبلان، مخابرات، کشاورزی، اندیشه، رازی، ولایت و منطقه جمشید آباد غربالگری شدند.

امامی یگانه تصریح کرد:  توصیه می‌شود مردم همچنان از حضور در اماکن پرتجمع خودداری کنند و در صورت حضور حتما مقید به رعایت پروتکل های بهداشتی خصوصا رعایت فاصله 2 متری از همدیگر باشند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

وی ادامه داد: کنترل رفتارها و رعایت دستورالعمل ها تا حدی در حیطه و توان دستگاه‌های نظارتی است اما کنترل و مقابله اصلی با کرونا تنها با همکاری مردم میسر خواهد شد.

فرماندار اردبیل افزود: اصناف و بازاریان محل کسب و کار خود را به عنوان یک پایگاه سلامت قلمداد کنند و از ورود افراد بدون ماسک به فروشگاه جلوگیری کنند تا هم خطر شیوع کاهش یابد و هم اینکه مردم خود را ملزم به رعایت دستورالعمل ها بدانند.

امامی یگانه با بیان اینکه کرونا تاکنون میلیاردها خسارت به انواع کسب و کارها و حوزه های اقتصادی، فرهنگی، درمانی و سایر نهادها وارد کرده، گفت: برای جلوگیری از وارد آمدن خسارات بیشتر ناشی از شیوع کرونا در جامعه لازم است تمامی شهروندان احساس مسئولیت کنند و به این امر واقف باشند که خطر کرونا همچون روزهای اول شیوع وجود دارد و این بیماری هنوز تلفات می گیرد.

وی بیان کرد: زحمات کادر درمان، تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر مقابله با کرونا، همکاری کسبه در تعطیلی مغازه‌ها، اقدامات اعضای هلال احمر استان و همچنین غربالگری گسترده که توسط بسیجیان با عنوان طرح حاج قاسم سلیمانی انجام شد، باعث شد تا این بیماری به صورت چشمگیری فروکش کند لذا از مردم درخواست داریم با مقید بودن به رعایت اصول بهداشتی کارهای انجام شده را ارج نهند و توصیه های کادر درمان را همچنان جدی بگیرند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز