خبرگزاری کار ایران

سامانه خدمات الکترونیکی راهبر در استان اردبیل راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۴۴۳

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: سامانه خدمات الکترونیکی راهبر برای کاهش مراجعات حضوری و استعلام ساخت و سازهای روستایی در 680 دهیاری استان اردبیل راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد سبحانی در آیین راه‌اندازی سامانه خدمات الکترونیکی راهبر که با حضور معاون استاندار و همچنین فرماندار اردبیل برگزار شد، عنوان کرد: سامانه ای که امروز به بهره برداری رسید سامانه استعلام ساخت و سازهای روستایی است که در جهت کاهش مراجعات حضوری مردم و در جهت تحقق دولت الکترونیک و همچنین مقابله با شیوع کرونا راه اندازی شد.

او با اشاره به اینکه بنیاد مسکن یکی از نهادهایی است که مراجعات حضوری بسیار بالایی دارد، افزود: طی 9 ماهه گذشته حدود 16 هزار نفر برای استعلامات به بنیاد مسکن در استان اردبیل مراجعه کرده اند که ما را به راه اندازی این سامانه جهت رسیدگی به امور مردم مصمم کرد که نتیجتا این سامانه را به کارتابل دهیاری ها متصل کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه طی این مراسم در 680 روستای استان نیز فعالیت این سامانه افتتاح  شد، تصریح کرد: عدم نیاز روستائیان به بنیاد مسکن از مزایای این سامانه است لذا متقاضیان می توانند با مراجعه به دهیاری ها امورات مربوط به استعلامات خود را انجام دهند.

سبحانی افزود: طی این فرآیند، مدارک ارائه شده توسط متقاضیان به دهیار روستا، توسط این سامانه به کارتابل بنیاد مسکن ارجاع داده می شود و پس از وصول اطلاعات پیامکی جهت اطمینان خاطر به متقاضی ارسال می شود، پس از طی مراحل در اداره بنیاد مسکن، جواب استعلام به دهیاری مورد نظر ارسال می شود.

او تصریح کرد: این سامانه هم در بحث پیشگیری از بیماری کرونا، هم در صرف جویی ایاب و ذهاب و همچنین کاهش بار ترافیکی و در نتیجه تسریع در رسیدگی به پرونده ها نقش مهمی را ایفا می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل ادامه داد: آموزش کاربرد این سامانه به دلیل عدم امکان برگزاری کلاس حضوری در وضعیت نارنجی کرونا به صورت فایل آماده در اختیار دهیارها قرار گرفته لذا دهیاران توسط این فایل آموزشی مشکلی در استفاده از این سامانه نخواهند داشت.

سبحانی اذعان کرد: طی 20 روز آینده از پذیرش مراجعان به صورت حضوری در بنیاد مسکن در خصوص استعلامات ممانعت خواهد شد لذا عموم متقاضیان حتما جهت رسیدگی به امور مربوط به استعلام ساخت و سازهای روستایی با در دست داشتن مدارک به دهیاری ها مراجعه کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز