خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل راهداری اردبیل خبر داد:

کاهش 40 درصدی جابجایی مسافر در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۰۵۷

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 839 هزار نفر مسافر در استان جابجا شده است.

به گزارش ایلنا، رضا شیرین زاده در بازدید از پایانه مسافربری شهرستان خلخال افزود: این میزان جابه جایی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که یک میلیون و 388 هزارنفر مسافر بود 40 درصد کاهش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه این میزان جابه جایی مسافر در قالب 166 هزار و 363 مورد سفر انجام شده است تصریح کرد: در تعداد سفر نیز نسبت به 8 ماهه سال گذشته که 194 هزار و 570 سفر بود 14 درصد کاهش یافته است .

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از فعالیت 54 شرکت مسافری در استان اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد مسافر 352  هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس،93 هزار نفر با مینی بوس و 392 هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابه جا شده اند.

شیرین زاده با بیان اینکه با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می شود خاطرنشان کرد: مسئولان شرکت های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

وی افزود: وضعیت سلامت مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای قبل از استعلام و در صورت سالم بودن بلیط صادر می شود. 

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از فعالیت هزار و 110 دستگاه ناوگان مسافری در استان اردبیل خبرداد و بیان کرد: 2 هزار و 600 راننده در بخش مسافر در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

شیرین زاده از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را از طریق سامانه 141 به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

وی با اشاره به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حوزه حمل و نقل مسافر خاطرنشان کرد: در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا ناوگان های حمل ونقل عمومی و ترمینال ها بطور مرتب درحال ضدعفونی و گندزدایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز