خبرگزاری کار ایران

نحوه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و دریافت اینماد

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۵۰۳

فروشگاه اینترنتی چیست؟

به تمامی وب سایت‌هایی که دارای سیستم سفارش و پرداخت آنلاین باشند صرف‌نظر از نوع کالا یا خدمات ارائه شده، فروشگاه اینترنتی می‌گویند. از سیستم‌های فروش کالا گرفته تا سیستم‌های رزرواسیون آنلاین ، سایت‌های ارائه دهنده خدمات مختلف از قبیل دانلود فایل پس از پرداخت وجه و سایر سایت‌های دارای درگاه بانکی، فروشگاه آنلاین محسوب می شوند.

میزان درآمد یک فروشگاه اینترنتی

با گسترش روز افزون شبکه اینترنت در کشور، فروشگاه‌های اینترنتی رتبه دار درآمد بالای فروش هستند و این یعنی یک بیزینس برای عرضه محصولات خود صرفا نیاز به خرید یا اجاره مغازه تجاری با هزینه‌های بالا ندارد. بلکه می‌توان با طراحی و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به درآمد بالایی رسید. بنابراین نباید هیچ‌وقت تصور کرد که فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه تجاری بازدهی کمتری دارد. هم اکنون درآمد بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی از درآمد یک مغازه تجاری پر رفت و آمد در بازار بیشتر است.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید به موارد زیر توجه کرد.

  • یک فروشگاه اینترنتی باید از نظر چیدمان به گونه‌ای طراحی شده باشد که بازدید‌کننده به‌راحتی بتواند کالا یا خدمات مورد نظر خود را در سایت پیدا کند. همین مسئله به جذب مشتری کمک بسزایی خواهد کرد. در برخی موارد دیده می‌شود بازدیدکنندگان به دلیل چیدمان نامناسب یک سایت فروشگاهی بلافاصله از آن خارج می‌شوند.
  • از طرف دیگر توجه به رنگ‌بندی‌ها در طراحی سایت فروشگاهی مهم است رنگ بندی بلوک‌ها و بخش‌های مختلف با هارمونی رنگی مناسب می‌تواند در جذب مشتری موثر باشد.
  • مهمترین اصل در طراحی هر سایت اینترنتی توجه به استاندارد‌های بهینه سازی سایت (سئو) می‌باشد. سئو یعنی بهینه‌سازی سایت برای موتور‌های جستجوگر نظیر گوگل و تلاش برای افزایش رتبه در صفحه اول گوگل.

در طراحی فروشگاه اینترنتی باید کلیه مسائل مربوط به سئو توسط یک کارشناس seo بررسی شده و تدابیر لازم اتخاذ شود.

اهمیت قالب اختصاصی در طراحی سایت فروشگاهی

یکی از اهداف مهم هر فروشگاه اینترنتی افزایش رتبه آن سایت در موتور‌های جستجوگر مثل گوگل است. از آنجا که قالب‌های آماده از نظر گوگل و جستجوگر‌های دیگر کپی محسوب می‌شوند و در رقابت با سایر سایت ها امتیاز منفی می گیرند اکیدا توصیه می شود در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود از قالب های آماده استفاده نکنید. قالب های سفارشی از ابتدا بر حسب سلیقه و نیاز شما طراحی می‌شوند و علاوه بر اینکه طرح گرافیکی آن اختصاصی است، کد‌نویسی قالب سایت نیز بصورت اختصاصی و منحصر به فرد برای سایت شما طراحی می‌گردد. به این ترتیب شما می‌توانید از نظر قالب سایت امتیاز مثبت موتور‌های جستجوگر را کسب کنید.

اینماد چیست و چگونه اینماد بگیریم

تمامی سایت‌های دارای سیستم فروش و پرداخت آنلاین ملزم به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی هستند. اینماد یک پروسه اعتبار‌سنجی و تایید هویت فروشندگان است که در چند مرحله مختلف اطلاعات هویتی و ملزومات کسب و کارهای اینترنتی را بررسی می‌کند و پس از تایید کامل یک لوگو نماد الکترونیکی با لینک به اطلاعات کسب و کار در سایت فروشگاه مربوطه قرار می‌گیرد.

 

نحوه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و دریافت اینماد

روش دریافت اینماد بسیار ساده است. فقط کافیست وارد سایت enamad.ir شده و فرم مربوط به درخواست نماد را پر کنید. درخواست نماد می‌تواند هم بصورت شخصی (حقیقی) و هم بصورت شرکتی (حقوقی ) ارسال شود. در حال حاضر کل پروسه دریافت نماد شامل یک مرحله ارسال نامه پستی از طرف اینماد به شخص متقاضی و یک مرحله ارسال مدارک لازم توسط متقاضی از طریق پست به اینماد و یک مرحله بررسی و تایید وب سایت از طرف نماد می‌باشد.کل این مراحل بصورت تقریبی 2 هفته زمان می‌برد. پس از طی این مراحل لوگوی نماد صادر شده و قابل استفاده بر روی وب سایت فروشگاه می‌باشد. هم اکنون اینماد می‌بایست هر سه ماه تمدید شود.

منابع: سایت نیتاران، نشانگر دات کام

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز