خبرگزاری کار ایران

انتشارات علمی و فرهنگی به ۳۶ دانشگاه؛ کتاب اهدا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۲۳

کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی به ۳۶ دانشگاه درحال توسعه کشور ‌اهدا می‌شود. توزیع کتاب‌ها همین هفته شروع می‌شود.

انتشارات علمی و فرهنگی طی تفاهم نامه‌ای با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۵ میلیارد ریال کتاب به ۳۶ دانشگاه در حال توسعه کشور اهدا می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ مسعود کوثری(مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان انتشارات علمی و فرهنگی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه این انتشارات مختص کتب دانشگاهی نیست؛ گفت: در دوره جدید درنظر داریم مشارکت بیشتری با وزارت علوم که از صاحبان سهام قدیمی این انتشارات هستند؛ داشته باشیم و در همین راستا بین انتشارات و وزارت علوم تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌شود.

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد: برگزاری جلسات مشترک نقد و بررسی کتاب از موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

وی به چاپ مشترک کتاب با وزارت علوم هم اشاره کرد و گفت: در برخی از حوزه‌ها نمی‌توان کار را به‌صورت انفرادی انجام داد و در این کارها به‌صورت اشتراکی با وزارت علوم همکاری می‌کنیم. همچنین کارگاه‌های آموزشی، تهیه و تدوین و ویرایش کتاب از فعالیت‌های دیگر است.

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی در ادامه افزود: به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی به ۳۶ دانشگاه درحال توسعه کشور ‌اهدا می‌شود. این یک هدیه از تأمین اجتماعی، انتشارات علمی و فرهنگی به وزارت علوم و دانشگاه‌هاست. توزیع آن‌ها طی همین هفته شروع می‌شود.

وی با اشاره به مهم ترین مفاد این تفاهم‌نامه، اظهار کرد: برنامه بزرگی که برای سال آینده درنظر گرفته شده است، جشنواره کتاب برگزیده دانشگاهی است. کتاب‌های اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور را ارزیابی و جمع‌آوری می‌کنیم. مهرماه سال آینده این جشنواره برگزار می‌شود و به برگزیدگان هدایایی از طرف وزارت علوم و انتشارات اهدا می‌شود.

حسین میرزایی(مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) نیز در این مراسم گفت: ظرفیت‌هایی که در این وزارتخانه وجود دارد به‌گونه‌ای است که می‌تواند یک هم‌افزایی در آن صورت گیرد. از همین‌رو یکی از اقداماتی که پیش‌بینی شده این است که بخشی از کرسی‌های آزاداندیشی معطوف به آثار ارزشمندی باشد که در این انتشارات منتشر شده است.

میرزایی گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای آنچه در تفاهم‌نامه است به اعتلای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کمک کنیم و زمینه ایجاد تولیدات فاخر بیش از پیش در این مرکز از طریق کمک به غنی‌سازی علمی قشر دانشجو فراهم شود.

وی با اشاره به ۳۶ دانشگاهی که به آن‌ها کتاب‌ها اهدا می‌شود، اظهار کرد: این دانشگاه‌ها عمدتاً‌ در نوار مرزی کشور هستند و به دلایل متعدد ردیف بودجه مستقلی برای این حوزه ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز