خبرگزاری کار ایران

شعرخوانی‌ احمد شاملو در سال ۵۱ رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۱۵۸

یک کلمه از آلبوم که مربوط به قبل از انقلاب است؛ حذف نشده. حتی صدای تشویق‌های حضار، ورزق زدن کاغذ‌ها و آب خوردن شاملو هم نگه داشته شده تا واقعا حس یک شب شعر را به شنونده بدهد.

در آستانه‌ی تولد احمد شاملو «آلبوم غریبانه» که مجموعه‌ای از شعرخوانی‌های او در سال ۱۳۵۱ است؛ عصر دیروز(۱۸ آذر) با حضور تعدادی از اعضای خانه بامداد، جمعی از اهالی ادبیات و فرهنگ و هنر همچون یغما گلرویی، محمد معتمدی، ع پاشایی و علاقمندان به شعرهای شاملو در مرکز موسیقی بتهون رونمایی شد.

بابک چمن آرا(مدیر مرکز موسیقی بتهون) در حاشیهٔ این مراسم به خبرنگار ایلنا گفت: کار آماده‌سازی این آلبوم از زمان انتخاب برای انتشار و گذراندن تهیه نسخه‌ای قابل ارائه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رول‌های نواری چیزی حدود یک سال و نیم طول کشیده است. قرار بود این آلبوم ۱۵ آذر منتشر شود که به دلیل نزدیک بودن تولد شاملو ترجیح دادیم در روز تولد او این کار صورت بگیرد و چون ۲۱ آذر مصادف بود با روز اربعین؛ امروز را برای برگزاری این مراسم مناسب‌تر دیدم. در واقع امروز هم رونمایی از این آلبوم است و هم به نوعی جشن تولدی برای احمد شاملو.

او در ادامه به روند آماده‌سازی آلبوم غریبانه اشاره کرد و افزود: تمام قطعات این آلبوم مجوز گرفته و به جرات می‌توانم بگویم که حتی یک کلمه را هم از آن حذف نکردیم و حتی صدای تشویق‌های حضار، ورزق زدن کاغذ‌ها و آب خوردن شاملو هم نگه داشته شده تا واقعا حس یک شب شعر را شنونده بدهد. تنها موردی که کنار گذاشتیم ترجمه انگلیسی شعر‌ها بود که توسط نماینده انگلیسی حاضر در آن شب شعر که پیش از انقلاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده بود؛ صورت گرفته بود.

چمن آرا در پایان گفت: نکته جالب‌تر اینکه همزمان دو عکس از‌‌ همان شب شعر توسط آیدا سرکیسیان(شاملو) به دستمان رسید که از همان‌ها در طراحی جلد، پوستر و… استفاده کردیم. نام آلبوم هم در اصل یکی از شعرهایی است که شاملو در شب شعر مذکور خوانده است.

قرار بود تا همسر شاملو هم در این مراسم شرکت کند که به دلیل مشغله نتوانست حضور داشته باشد. این مراسم با استقبال علاقمندان شعر و ادب و به ویژه شاملو همراه بود که در یادبود تولد او نیز شرکت می‌کردند. بخشی از برنامه هم مربوط به روشن کردن شمع برای شاملو و بریدن کیک تولد او می‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز