خبرگزاری کار ایران

مراسم تجلیل از پدیدآورندگان کتاب حوزه کشاورزی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۳۱۶

وزارت جهاد کشاورزی در دهه‌های اخیر با تولید علم چه در حوزه کتاب کتاب و چه در حوزه مقاله تلاش‌های قابل توجهی انجام داده است و به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم تولید علم در کشور محسوب می‌شود. بحثتولید علم در حوزه جهاد کشاورزی یکی از مقولاتی است که میان این وزارتخانه با کتاب ارتباط برقرار می‌کند.

مراسم تجلیل از پدیدآورندگان، کتابداران و اطلاع‌رسانان کتاب حوزه کشاورزی با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی، وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان ستادی جهاد کشاروزی صبح امروز(۲۶ آبان) در ساختمان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی واقع در ولنجک برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سید عباس صالحی در این نشست با اشاره به فعالیت‌های جهاد کشاورزی در دهه‌های اخیر گفت: وزارت جهاد کشاورزی در دهه‌های اخیر با تولید علم چه در حوزه کتاب کتاب و چه در حوزه مقاله تلاش‌های قابل توجهی انجام داده است و به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم تولید علم در کشور محسوب می‌شود. بحثتولید علم در حوزه جهاد کشاورزی یکی از مقولاتی است که میان این وزارتخانه با کتاب ارتباط برقرار می‌کند.

معاون امور فرهنگی با تاکید بر تولید کتاب‌های ترویجی در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: تولید کتاب‌های ترویجی با توجه به بخش‌های درگیر در این وزارتخانه یکی از موضوعاتی است که بسیار قابل توجه است. موضوعاتی اعم از مصرف انرژی، بحران آب، بحران انرژی و… در کشور ما جدی است و تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی در این حوزه می‌تواند مردم را بیشتر با این موضوعات آشنا کند.

وی افزود: صدها موضوع دیگر وجود دارند که به این نگاه ترویجی متصل هستند. در کنار بحثتولید علم، ترویج فرهنگ مصرف نیز وجود دارد که به فعالیت‌های ترویجی مرتبط است.

صالحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های جهاد کشاورزی در سال‌های گفت: وزارت جهاد کشاورزی که سابقه طولانی در فعالیت‌های فرهنگی و اجرایی دارد، می‌تواند در حوزه فرهنگ‌سازی تاثیرات قابل توجهی داشته باشد. بنابراین کتاب‌هایی که معطوف به حوزه فرهنگ تولید، مصرف و توزیع انرژی می‌باشند، می‌توانند در این وزاتخانه مورد توجه ویژه قرار گیرند. در حوزه تولید کتاب‌ نیز جهاد کشاورزی در حوزه علم و پژوهش فعالیت‌های خوبی انجام داده و می‌تواند به استمرار آن کمک کند.

معاون امور فرهنگی با شااره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور گفت: ترویج کتابخوانی در کشور یکی از مقولاتی است که نیاز به توجه ویژه نهادها دارد. بارها و بارها از سوی مسئولان کشور اعلام شده است که علی رغم تولید بسیار کتاب در ایران، سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و این سطح تولیدات با سرانه مطالعه کشور هماهنگی ندارد. باید توجه داشت که همه موسسات و نهادها برای ترویج کتابخوانی در کشور وظیفه دینی دارند.

وی روستاییان و عشایر کشور ا مخاطبان اصلی در حوزه جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: دو گروه مخاطب در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارند: روستاییان و عشایر. در آمارگیری جدید مشخص شد که هنوز هم بخش قابل توجهی از مردم کشورمان را جمعیت روستاییان تشکیل می‌دهد. این جامعه مخاطب به واسطه انقلاب با سواد شدند و در حوزه کتابخوانی این قشر نیز وزرات جهاد کشاورزی اقداماتی را انجام داده است و باید اقدامات دیگری نیز انجام دهد.

صالحی افزود: جهاد کشاورزی با پایه‌گذاری مدیریت جهادی همان گونه که مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ در سایه تولید مدیریت جهادی» نامگذاری کرده‌اند، باید فرهنگ جهادی را نیز در حوزه ترویج کتابخوانی دنبال کند. مدیریت جهادی با مردم محوری و تلاش بدون وقفه همراه بوده است. امیدواریم که در نسبت با جهاد کشاورزی در حوزه تولید کتاب و ترویج کتابخوانی مدیریت جهادی وزارت جهاد کشاورزی الگویی برای دیگر نهادها باشد.

معاون امور فرهنگی در بخش پایانی صحبت‌های خود به برگزاری جشنوراه روستای کتاب اشاره کرد و گفت: ‌ امسال با همکاری نهادهای دیگر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب را برگزار می‌کند و هدف از آن نیز مبناسازی برای مطالعه در روستاهای کشور است. وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جشنوراه حضور دارد و امیدواریم که اتفاقات خوبی درای جشنواره رخ دهد.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم معاون امور فرهنگی از نمایشگاه کتابی که در حاشیه این اجلاس تشکیل شده بود بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز