خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور:

حافظ افراد را به اعتدال و میانه روی دعوت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۸۶۹

در اندیشه حافظ باید قدر وقت را شناخت چون اگر چنین نشود از حاصل اوقات تنها خجالت باقی می‌ماند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: حافظ در اشعار خود همه مردم را به اعتدال و میانه روی دعوت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، اسحاق جهانگیری شامگاه شنبه، ۱۹ مهرماه، در آئین بزرگداشت یادروز حافظ در شیراز اظهار داشت: در سراسر ایران دیوان حافظ شیرازی، با قداست در کنار قرآن قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: در اندیشه حافظ باید قدر وقت را شناخت چون اگر چنین نشود از حاصل اوقات تنها خجالت باقی می ماند.

جهانگیری با بیان این مطلب که حافظ زبان ناگفتنی های ماست و هر ایرانی به قدر فهمش خود را از آن دریای معرفت سیراب می‌کند، گفت: نه تنها جامعه ایرانی بلکه دولت در ایران نیازمند است که خود را در آیینه حافظ بازبیند.

معاون اول دولت تدبیر و امید اضافه کرد: حافظ نگاهی به‌دور از افراط و تفریط به روابط اجتماعی دارد و شریک زندگی همه شهروندان در تمام ساعت‌های زندگی اجتماعی و فردی آنان است و افراد را به میانه‌روی و اعتدال دعوت می‌کند.

او با اشاره به موضوع مدارا و پرهیز از خشونت در اندیشه حافظ نیز گفت: در ذهن و زبان حافظ گفتمان پرهیز از خشونت و ترویج صلح و دوستی است و آنکس که خشونت پیشه کند سود و سرمایه خود را یکجا به باد می دهد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: سه نکته کاربردی از اشعار حافظ مسئولیت دولت را در ابعاد اخلاقی و حقوقی مشخص می‌کند، نکته اول درک فرصت‌ها و وقت‌شناسی، دوم دادگری و عدالت و سوم مدارا و پرهیز از خشونت و توجه به ترویج صلح‌دوستی است.

او افزود: متفکران برای انسانی‌ و اخلاقی‌تر شدن نظام حکومتی اندیشه‌های حافظ را باید در اداره مملکت، اعمال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز