خبرگزاری کار ایران

مدیر انتشارات نگاه عنوان کرد:

برویم فرانکفورت که چه شود؟!

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۲۷

انتشارات نگاه هیچ کتابی برای نمایشگاه کتاب فرانکفورت به اتحادیه ناشران معرفی نکرده. مدیر این انتشارات معتقد است تا زمانی که عضو قانون کپی‌رایت نباشیم؛ در نمایشگاه‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

علیرضا رییس‌دانا معتقد است زمانی که ما عضو قانون کپی‌رایت نیستیم و کتاب‌های کشورها و زبان‌های دیگر را بدون اجازه و رعایت قانون کپی‌رایت ترجمه می‌کنیم دیگر چه جایگاهی می‌توانیم در نمایشگاه‌های بین‌المللی داشته باشیم.

مدیر انتشارات نگاه به خبرنگار ایلنا گفت: کتاب‌های ما در نمایشگاه‌های خارجی مخاطب خاصی ندارد، در این نمایشگاه‌ها اتفاق خاصی نمی‌افتد به همین دلیل کتاب‌های انتشارات نگاه را برای نمایش در نمایشگاه کتاب فرانکفورت معرفی نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: در نمایشگاه سر ناشران شلوغ است و قرارداد می‌بندند. چه کسی حاضر است که بیاید و کتاب‌های ما را بخرد؟ چند نفر می‌آیند و برای ترجمه‌ی کتاب‌های ما اقدام می‌کنند؟

رییس‌دانا افزود: ما که عضو قانون کپی‌رایت نیستیم و کتاب‌های آن‌ها را می‌خریم و بدون هیچ اجازه‌ای ترجمه می‌کنیم دیگر چه حرفی برای گفتن داریم؟

وی اشاره کرد: چندین‌بار به عنوان بازدیدکننده در نمایشگاه کتاب استانبول و لندن و فرانکفورت شرکت کرده‌ام و می‌دیدم که ناشران دائماً در حال قرارداد بستن بودند، در این بازار جهانی کتاب‌های ما چه جایگاهی می‌توانند داشته باشند؟

مدیر انتشارات نگاه عنوان کرد: البته امسال که اتحادیه نیز وارد کار شده است و برای حضور کتاب‌های ناشران خصوصی اقدام کرده؛ امیدواریم که اتفاقات بهتری بیفتد.

وی ادامه داد: به اندازه‌ی کافی سر ما شلوغ است و درگیر کارهای چاپ و انتشار کتاب‌های گوناگون هستیم. اگر این نمایشگاه با اقدامات جدید امسال بازخورد بهتری نسبت به سال‌های قبل داشته باشد، سال دیگر حتماً در آن شرکت خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز