خبرگزاری کار ایران

به مناسبت چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ:

کتابخانه تخصصی صنعت چاپ در اصفهان افتتاح می‌شود

کد خبر : ۲۰۲۲۵۰

ایجاد شهرک‌های چاپ در دولت‌های گذشته طرح درستی بود اما در اقتصاد مقاومتی که نیازمند دستیابی به بازار منطقه است، باید بنگاه‌های اقتصادی را تاسیس کنیم تا بتوانیم ارزآوری داشته باشیم.

محمدعلی انصاری‌پور، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان گفت: افتتاح کتابخانه تخصصی صنعت چاپ اصفهان یکی از برنامه‌هایی است که به مناسبت چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ انصاری درباره نقش صنعت چاپ در حوزه فرهنگی کشور گفت: امروز بستر فرهنگی کشور توسط اهرم صنعت چاپ انجام می‌شود. برای بهتر شدن در حوزه فرهنگی باید به توسعه چاپ پرداخت. صنعت چاپ به حمایت‌های دولت نیاز دارد زیرا همه منتظر هستیم که بعد از چندین سال بحث، مالیات چاپخانه‌داران حل شود.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان با اشاره به وضعیت صنعت چاپ استان اصفهان اظهار کرد: وضعیت چاپ استان اصفهان هم مانند سایر استان‌های کشور با مشکلاتی همچون کم‌کاری و مالیات همراه است. در واقع باید گفت که اگر مسایل مالیاتی و ارزش افزوده برطرف شود، روزهای خوبی در انتظار صنعت چاپ است.
وی ادامه داد: با آمدن دولت یازدهم شاهد کاهش قیمت مواد اولیه صنعت چاپ بودیم اما این به تنهایی کافی نیست و بازار نیاز به یک شوک دارد.

انصاری‌پور با اشاره به برنامه‌های جشنواره صنعت چاپ اظهار کرد: به زودی شاهد افتتاح کتابخانه تخصصی صنعت چاپ در دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان خواهیم بود و این برنامه همزمان با جشن چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ در اصفهان انجام می‌شود.

این چاپخانه‌دار اصفهانی با اشاره نقش پیشکسوتان در صنعت چاپ گفت: ‌ با استفاده از راهکارهای متفاوت باید از تجربه پیشکسوتان استفاده کرد. یکی از این راه‌ها مکتوب کردن تجربه آنها است که باعثمی‌شود تجربه چندین ساله آنها از بین نرود.

رییس اتحادیه چاپخانه‌‌داران استان اصفهان با اشاره به موضوع مالیات گفت: برای یک بار هم که شده باید مسوولان صنفی و دولتی صنعت چاپ دور هم جمع شوند و بحثمالیات را به شکل کامل بررسی کنند تا شاهد پایان مشکل مالیات چاپخانه‌داران باشیم. توقع ما این است که قانون معافیت چاپخانه‌داران به شکل کامل اجرا شود.

انصاری‌پور افزود: نظارت کامل بر فعالیت‌های دفاتر فنی یکی دیگر از کارهایی است که می‌تواند به بهبود وضعیت صنعت چاپ کمک کند زیرا این دفاتر کارهای چاپی را قبول می‌کنند و با خارج کردن کار از استان، باعثفلج شدن صنعت چاپ اصفهان می‌شوند.

جشن خانواده صنعت چاپ روز شنبه ۲۲ شهریور ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:
صنعت چاپ نیازمند نگاهی نو است

محمدرضا سوقندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به نزدیک شدن به روز ملی صنعت چاپ گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنعت چاپ این صنعت نیازمند نگاهی نو است.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، محمدرضا سوقندی با اشاره به ضرورت ایجاد نگاه جدید در صنعت چاپ عنوان کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و آمدن چاپ دیجیتال، صنعت چاپ نیازمند نگاهی نو است زیرا اگر بخواهیم با تکنولوژی قدیمی ادامه دهیم، نمی‌توانیم پاسخگوی نیازها باشیم. توجه به صنعت چاپ می‌تواند باعثبهبود زیرساخت‌های فرهنگی کشور شود.
وی ادامه داد: اگر چه صنعت چاپ به عنوان صنعتی مادر شناخته می‌شود اما حیات و رشد آن با صنایع دیگر گره خورده است. اگر چرخه فعالیت صنایعی مانند بسته‌بندی، نشر و تبلیغات فعال باشد بدون شک صنعت چاپ نیز به جایگاه واقعی خود نزدیک خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ایجاد بنگاه‌های اقتصادی را یکی از راه‌های موثر در تقویت صنعت چاپ کشور دانست و گفت: ایجاد بنگاه‌های اقتصادی برای صنعت چاپ می‌تواند یکی از راهکارهای حل مشکلات این صنعت باشد. ایجاد شهرک‌های چاپ در دولت‌های گذشته طرح درستی بود اما در اقتصاد مقاومتی که نیازمند دستیابی به بازار منطقه است، باید بنگاه‌های اقتصادی را تاسیس کنیم تا بتوانیم ارز آوری داشته باشیم.
وی ادامه داد: اگر به صنعت چاپ نگاه داخلی داشته باشیم نمی‌توانیم پیشرفت کنیم زیرا اگر خواهان پیشرفت هستیم، بازار هدف باید کشورهای منطقه باشد. برای این کار نیاز به ورود تکنولوژی و ایجاد ساختار جدید است. صنعت چاپ امروز از تسهیلاتی که سایر صنایع مانند خودروسازی و فولاد استفاده می کند بی بهره است و باید در برخی دستورالعمل ها تجدید نظر شود.
سوقندی با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ اظهار کرد: امیدوارم جشنواره صنعت چاپ باتوجه به نقش مهم و تاثیرگذارش شرایطی را فراهم کند که این صنعت نه در گفتار بلکه در عمل بتواند با کشورهای پیشرفته رقابت کند.
وی ادامه داد: مسابقات صنعت چاپ امروز به جایگاه واقعی خود نزدیک شده است چراکه شرکت کنندگان به این نتیجه رسیده اند که در صورت برگزیده شدن، نامشان در بین اهال صنعت چاپ شناخته می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: خوشبختانه شرایط جغرافیایی کشور برای صادرات محصولات چاپی بسیار مناسب است و با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توان بازار منطقه را در دست گرفت.
گفتنی است جشن خانواده صنعت چاپ روز شنبه ۲۲ شهریور ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.
ستاد اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:
دانشگاه میرعماد از بهترین مراکز آموزش آکادمیک چاپ است

موسی احمدی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: امروز آموزش آکادمیک حرف نخست را در پیشرفت صنایع می زند و خوشحالیم که دانشگاه میرعماد به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزش آکادمیک صنعت چاپ کشور در استان قزوین واقع شده است.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، موسی احمدی در توضیح وضعیت صنعت چاپ استان قزوین اظهار کرد: قزوین یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و به همین دلیل بستر بسیار مناسبی برای رشد صنعت چاپ فراهم کرده است.
وی ادامه داد: البته اهالی چاپ قزوین با مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم با برقراری یک ارتباط مناسب میان دولت و صنف بسیاری از این مشکلات نظیر مالیات و عدم ارایه تسهیلات حل شود تا برای انجام یک کار چاپی خوب مجبور نباشیم به تهران یا قم مراجعه کنیم.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به نقش آموزش در پیشرفت صنعت چاپ کشور گفت: ما باید فعالیت‌های صنعت چاپ را افزایش داده و با یک دید آکادمیک جلو برویم زیرا امروز به حدی صنایع پیشرفت کرده‌اند که صرفا با تکیه بر تجربه نمی‌توان جلو رفت و علم نیاز است.
وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر دانشگاه میرعماد قزوین یکی از بهترین مراکز آموزش آکادمیک صنعت چاپ کشور است که سالانه چند ده فارغ التحصیل صنعت چاپ را به جامعه تحویل می‌دهد. نکته‌ای که در بحثآموزش باید به آن نگاهی ویژه داشت، بحثتغییر سرفصل‌های درسی است زیرا بسیار قدیمی شده‌اند و نیاز به بازنگری دارند.
احمدی با اشاره به فضای سرمایه‌گذاری برای صنعت چاپ گفت: باید فضایی ایجاد شود که سرمایه‌گذاران به این نتیجه برسند که سرمایه‌گذاری در این صنعت سودآور است. خوشبختانه در چند سال گذشته تمام افرادی که در بخش بسته‌بندی سرمایه‌گذاری کردند به نتیجه مطلوبی رسیده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت صنعت بسته‌بندی اگر بخش نشر در گذشته ۸۰ درصد صنعت چاپ را تشکیل می‌داد، امروز این سهم به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است که تمام این شواهد نشان از گسترش بخش بسته‌بندی دارد.
گفتنی است جشن خانواده صنعت چاپ روز شنبه ۲۲ شهریور ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.
ستاد اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز