خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تاکستان:

سوء استفاده از کارگران با آمار بیکاری رشد یافته است

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۱۶

با توجه به وضعیت نامناسب اقتصاد و اشتغال دربرخی واحد‌های تولیدی در تاکستان، اکثر کارفرمایان به ناچار وقتی قرارداد برخی کارگران‌شان به پایان می‌رسد مجددا آن را تمدید نمی‌کنند.

ایلنا: دبیر اجرایی خانه کارگر تاکستان با استناد به تحقیقاتی که به تازگی در این نهاد کارگری انجام شده است معتقد است سوء استفاده از کارگران با توجه به افزایش آمار بیکاری رشد یافته است.

به گزارش ایلنا از تاکستان؛ «اسدالله محمدخانلو» با اشاره به قرار دادهای کوتاه مدت و سفید امضاء، تاخیر در پرداخت حقوق، اخراج و تعدیل نیروی کار، اظهار کرد: سوء استفاده از کارگران با توجه به افزایش آمار بیکاری رشد یافته است، به طوری که اکثر کارگران موقت و پیمانی به سبب اینکه به کسب در آمد نیاز حیاتی دارند تسلیم خواسته کارفرمایان شده و اجازه می‌دهند از آنان بهره کشی شود.

این فعال کارگری مهم‌ترین عامل تعدیل نیروی کار در واحد‌های تولیدی شهرستان تاکستان را سوء مدیریت و افزایش مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های غرب علیه طبقه کارگر ایرانی عنوان کرد.

او با اعلام اینکه روند تعدیل نیروی کار در برخی از واحد‌های تولیدی ادامه دار دارد گفت: با توجه به وضعیت نامناسب اقتصاد و اشتغال در برخی واحد‌های تولیدی در این شهرستان،کارفرمایان به ناچار زمانی که قرار داد کارگران‌شان به پایان رسید مجددا آنان را تمدید قرار داد نمی‌کنند.

محمدخانلو با بیان اینکه بخش عمده‌ای از نیروی مولد اجتماع درشهرک‌های صنعتی همانند حیدریه، خرم دشت و بسیاری از کارگاه‌ها و واحدهای کوچک در مسیر جاده تاکستان به قزوین متمرکز شده‌اند، افزود: کارگران شاغل در این واحد‌ها با آنکه دلسوزانه برای واحد تولیدی که محل کسب در آمد و تامین معاش روزانه‌شان است کار می‌کنند، فاقد امنیت شغلی هستند.

 به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان تاکستان، برخی تولیدکنندگان نیز با وجود آنکه تمایلی به از دست دادن نیروی کار خود ندارند، ناچار می‌شوند برای فرار از خطر ورشکستگی تصمیم‌هایی را در مورد اخراج کارگران خود بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز