خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود جهاد کشاورزی استان قزوین:

کشاورزان استان قزوین محصولات خود را برداشت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۶

باتوجه به اعلام اداره کل هوا‌شناسی استان قزوین مبنی بر بارش وکاهش درجه حرارت هوا و پیشیابی‌های انجام شده توسط مدیریت راهبردی کشاورزی این سازمان در روزهای آینده به کشاورزان و زیر بخش‌های مربوطه توصیه می‌شود نسبت رعایت نکات و راهبردهای فنی این مجموعه توجه کنند.

ایلنا-قزوین: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: باتوجه به اعلام اداره کل هوا‌شناسی استان مبنی بر بارش نزولات آسمانی و همچنین کاهش درجه حرارت هوا و پیشیابی‌های انجام شده توسط مدیریت راهبردی کشاورزی این سازمان در روزهای آینده به کشاورزان و زیر بخش‌های مربوطه توصیه می‌شود نسبت رعایت نکات و راهبردهای فنی این مجموعه توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا؛ مسعود ربانی افزود: از روز ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری کلیه مزارع تحت پوشش کشت ذرت علوفه‌ای می‌باید نسبت به برداشت این محصول اقدام کنند که در صورت بارش باران ماشین‌های برداشت در مزارع قادر به عملیات برداشت نخواهند بود.

وی اظهار داشت: در صورت بارش باران در مزارع چغندرقند (بجزشهرستانهای تاکستان و آوج) و نا‌مساعد شدن شرایط کار برداشت عملکرد اداوات و ماشین‌های متوقف شده و این محصول دچار لطمه جدی خواهد شد.

ربانی در ادامه یاد آور شد: در صورتی که در شهرستان تاکستان و توابع آن در بارگاههای تهیه کشمش این محصول جمع آوری نشده سریعا نسبت به جمع آوری و یا پوشش مناسب به منظور دور ماندن از رطوبت هوا اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به زمان کشت محصول پائیزه گندم به کشاورزان توصیه کرد؛ نسبت به کشت پائیزه این محصول سریعا مبادرت ورزند.

وی همچنین به کلیه گلخانه داران استان توصیه کرد؛ به دلیل بارندگی در روزهای آینده و کاهش درجه حرارت هوا نسبت به تامین سوخت مورد نیاز و پوشش واحد گلخانه‌ای خود اقدام کنند.

ربانی در پایان به کشاورزان توصیه کرد نسبت به بازدید دوره‌ای و فنی ماشین‌الات و ادوات کشاورزی و همچنین اضافه کردن ضد یخ اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز