خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی کار کشور:

نمایندگان کارگران روی اصول و اعتقاداتشان ایستاده اند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۹۹

در صدور رای‌ها به آینده خانواده کارگران توجه شود و در جایی که ممکن است با وساطت مشکلات بین کارگر و کارفرما حل شود/اگر نمایندگان کارگران به سلاح قانون مسلح باشند، احتمال صدور رای غیر قانونی در هیچ هیاتی وجود نخواهد داشت.

ایلنا – قزوین: عضو شورای عالی کار کشور گفت: اینکه قراردادی بین کارگر و کارفرما، سفید امضا هست یا نیست، توسط هیات‌های تشخیص و حل اختلاف قابل اثبات نیست و برای اثبات این موضوع کارگران می‌توانند درخواست خود را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهر صنعتی البرز قزوین؛ محمد احمدی در جلسه توجیهی - آموزشی نمایندگان کارگران در شوراهای سازش، هیات‌های تشخیص و حل اختلاف ادارات کار شهرستان‌های استان قزوین افزود: اینکه قراردادی بین کارگر و کارفرما، سفید امضا هست یا نیست، توسط هیات‌های تشخیص و حل اختلاف قابل اثبات نیست و برای اثبات این موضوع کارگران می‌توانند درخواست خود را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.

وی افزود: نمایندگان کارگران در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف به تاسی از مولای متقیان علی (ع) و براساس قانون کار و تامین اجتماعی رای دهند تا حقی از کسی ضایع نشود.

احمدی با تاکید براینکه کارگران ایرانی جزو مظلوم‌ترین و شرافتمند‌ترین اقشار جامعه هستند، بیان کرد: نمایندگان کارگران در هرجایی باید افتخار کنند نماینده قشر مولد جامعه‌اند.

عضو شورای عالی کار کشور با اظهار اینکه نمایندگان کارگران در صدور رای‌ها به آینده خانواده کارگران توجه شود و در جایی که ممکن است با وساطت مشکلات بین کارگر و کارفرما حل شود، افزود: با توجه به حضور برخی دلالان به عنوان نماینده کارگران و کارفرما، مراقب باشید تا برای فعالیت نمایندگان حاشیه ایجاد نکنند.

این مقام مسئول کارگری گفت: کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار در معرفی افراد به عنوان نماینده جامعه کارگری در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف بررسی‌های کافی خود را در خصوص توانمندی و صلاحیت فردی و کاری صورت داده است و در حین کار هم عملکرد آنان را با دقت بررسی و کنترل می‌کند.

وی مطالعه کامل و آشنایی با قوانین کار، تامین اجتماعی و جزایی کشور را برای نمایندگان و اعضای هیات‌های تشخیص ضروری دانست و افزود: با توجه به بالابودن سطح سواد نمایندگان فعلی جامعه کارگری، دورهای آموزشی ویژه برای افزایش سطح تجربه و آگاهی برگزار می‌شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین اظهار کرد: اگر نمایندگان کارگران به سلاح قانون مسلح باشند، احتمال صدور رای غیر قانونی در هیچ هیاتی وجود نخواهد داشت.

نماینده کارگران در شورای عالی کار کشور با اظهار اینکه نمایندگان کارگری در کشور روی اصول و اعتقاداتشان ایستاده‌اند، افزود: پیش نویس جدید قانون تامین اجتماعی به کانون عالی هماهنگی شوراهای اسلامی کار برای اظهار نظر ارسال شده است که به امید خدا در سه جانبه گرایی و با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت موضوع به دقت بررسی می‌شود.

احمدی با اشاره به نگرانی کارگران در خصوص موضوع افزایش سن بازنشستگی نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اظهار نظر مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بحث افزایش سن بازنشستگی کارگران منتفی است.

همچنین، وی با اعلام این خبر که در گذشته با توجه به قانون قبلی اجباری برای بیمه کارگران وجود نداشت و هیاتهای تشخیص و حل اختلاف برای تایید سوابق کارگران قبل از سال ۶۹ مشکل داشتند، گفت: بنا به رای دیوان عدالت اداری براساس وحدت رویه هیاتهای می‌توانند سوابق قبل از سال ۶۹ را احراز کنند.

در این جلسه نمایندگان کارگران در هیات‌های سازش، تشخیص و حل اختلاف در خصوص توجه بیشتر برای تحقق شعار مقام معظم رهبری، آرای سلیقه‌ای در خصوص اخراج کارگران، اعمال نظرات نمایندگان دولت در هیات‌ها، خصوصیات بررسی ترک کار و غیبت، ضعف گزارش هیات تحقیق، صدور آرا در خصوص قرار دادهای سفید امضا، درخواست مفاصا حساب، آمادگی دیوان برای برگزاری کلاس‌های آموزشی، ارتباط نمایندگان تشخیص و حل اختلاف برای وحدت رویه، ارایه آیین نامه و قوانین پیش نویس به رسانه‌ها برای نقد و بررسی توسط نمایندگان کارگری، رعایت اخلاق و آشنایی به قانون کار و تامین اجتماعی، اطلاع رسانی به کارگران برای اخذ مشاوره رایگان، ارتقای سطح آموزشی نمایندگان، تشویق نخبگان کارگری، انتشار دوباره نشریه صدای کارگر و ارایه فرم‌های گزارش کار به نمایندگان کارگران در هیات‌های مختلف و... صحبت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز