خبرگزاری کار ایران

دوره آموزشی دهیاران روستاهای هدف گردشگری قزوین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۷۱

به منظور آشنایی دهیاران با اصول و مبانی گردشگری روستایی اولین دوره آموزشی دهیاران روستاهای هدف گردشگری در استان قزوین برگزار می‌شود.

ایلنا - قزوین: معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: امروزه روستاها یکی از منابع مهم در امر گردشگری بوده و گردشگری روستایی به عنوان یک فعالیت تفریحی اجتماعی، از نیمه دوم قرن هجدهم در انگلستان و اروپا آغاز شد البته قبل از آن نیز مناطق روستایی مورد استفاده فعالیت‌های تفریحی خاص اقشار برتر جامعه بودند و تحول گردشگری روستایی با توسعه حمل و نقل و دسترسی آسان در سال 1945 رشد سریع را شروع و منجر به توسعه گردشگری شد.

به گزارش ایلنا نادر محمدی با اشاره به توانمندی‌های گردشگری روستایی در استان قزوین افزود: خوشبختانه به دلیل اقلیم و آب و هوا، استان قزوین دارای روستاهایی با شرایط متنوع از کوهستانی گرفته تا دشت می‌باشد که از پتانسیل‌های غنی تاریخی، طبیعی و فرهنگی برخوردار است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در این حوزه برای آشنایی دهیاران با اصول و مبانی گردشگری روستایی است که با حضور منوچهر جهانیان معاون گردشگری و مدیر کل طبیعت گردی کشور و مسئولین استانی در شانزدهم آبان ماه در روستای زیبای گازرخان منطقه الموت برگزار می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: آشنایی با مبانی گردشگری روستایی، اثرات مثبت و منفی گردشگری روستایی، پتانسیل‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه و راه‌های بهره گیری پایدار از آنها، مشارکت جوامع محلی در روستاگردی، نمونه های داخلی و خارجی روستا گردی از سرفصل‌های این کارگاه آموزشی تخصصی است.

نادر محمدی در ادامه یادآور شد: به شرکت کنندگان این کارگاه یگروزه آموزشی بعد از پایان کلاس گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز