خبرگزاری کار ایران

مدیركل راه و شهرسازی استان قزوین خبرداد:

تکمیل چهار پروژه راهسازی در قزوین با اعتبار 243 میلیارد ریال

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۰۷

مدیركل راه و شهرسازی استان قزوین از آماده بودن چهار طرح راهسازی با 243 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در این استان خبر داد.

قزوین - ایلنا: مدیركل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: مسیر هشت كیلومتر و 800 متری باقیمانده بزرگراه قزوین به بویین زهرا واقع در كریدور ارتباطی مركز و شمال به جنوب كشور با چهار خط عبور و با 85 میلیارد ریال اعتبار ضمن جداسازی مسیر رفت و برگشت و تسهیل در عبور و مرور خودروها، كاهش چشمگیر سوانح رانندگی در این محور را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایلنا؛ محمدنادر محمدزاده افزود: با بهره برداری از این طرح تمامی مسیر 53 كیلومتری قزوین به بویین زهرا به بزرگراه تبدیل می شود.

 محمدزاده گفت: بزرگترین میدان ورودی استان قزوین واقع در شهرستان بویین زهرا با 35 میلیارد ریال اعتبار در محل تلاقی بزرگراههای قزوین به بویین زهرا، بویین زهرا به ساوه و بویین زهرا به اشتهارد قرار گرفته كه قطر آن 425 متر است.

 این مسوول در ادامه به تقاطع غیر همسطح دولت آباد در مسیر بزرگراه قزوین به تاكستان اشاره كرد و افزود: این پل با 28 میلیارد ریال اعتبار در كریدور ارتباطی مركز و شمال به غرب و شمال غرب كشور قرار گرفته و به منظور تسهیل در امر تردد خودروها و كاهش سوانح رانندگی احداث شده است.

 محمدزاده اضافه كرد: این پل دارای دو دهانه 20 متری، دو دهانه 11 متری بوده و طول رمپ و لوپ یك خطه آن یك هزار و 100 متر و دو خطه آن نیز 590 متر می باشد.

 مدیركل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به پل غیرهمسطح مهرگان قزوین واقع در آزاد راه قزوین به كرج، گفت: این طرح به طول 37 متر برای ارتباط مسیر جنوبی و شمالی آزاده راه قزوین به كرج و نیز ارتباط شهر محمدیه با شهرك مهرگان قزوین احداث شده و برای احداث آن 95 میلیارد ریال هزینه شده است.

 محمدزاده خاطرنشان كرد: در سیستم سازه ای این پل و برای افزایش عملكرد ایمنی در برابر نیروهای زلزله از جداگرهای لرزه ای LRB بین عرشه میانی و پایه ها استفاده شده است.

گفتنی است؛ آیین بهره برداری از طرح های یاد شده به زودی با حضور مسوولان كشوری و استان قزوین برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز