خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

سهم بخش کشاورزی از سرمایه کشور با توجه به جایگاه آن ناچیز است

کد خبر : ۸۷۸۱۶

جلسه هم اندیشی و تبادل نظر کارشناسی مسئولان بخش کشاورزی استان با رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی استان، مسئولان مراکز آموزش عالی آزاد استان، مدیران عامل اتحادیه های وابسته به بخش کشاورزی، صنف کارهای کشاورزی و.... در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

ایلنا: در این جلسه که با رویکرد ارائه راهکار‌های کاربردی توسعه بخش کشاورزی استان تشکیل شده بود، اعضا حاضر دیدگاه‌ها و انتظارات خود از بخش کشاورزی را بیان کردند.
به گزارش ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی استان گفت: این اتاق که مسئول پیگیری بخش تولید کشور در حوزه خصوصی است سعی کرده در کلیه امور تشکل‌های مربوطه را ایجاد کند.
علی اصغر جمعه‌ای افزود: با ایجاد تشکل‌های همدل و یکپارچه که مورد حمایت این اتاق خواهد بود، باید به دنبال ساماندهی تولیدات، بازار رسانی، صادرات و در ‌‌نهایت ارتقا» جایگاه بخش کشاورزی باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سطح کلان بخش کشاورزی با تولید بیش از ۱۰۰ میلیون تن، بیش از ۴ میلیون بهره بردار، تامین ۲۳ درصد اشتغال کشور، ۲۶ درصد صادرات غیر نفتی و ۱۹ درصد تولید ناخالص ملی، فقط ۵ درصد سرمایه کشور در بخش به کارگرفته شده که با توجه به قابلیت‌ها ناچیز است.
وی گفت: محدودیت منابع آبی استان باعث شده که از این منابع استفاده بهینه شود و با بهره وری مطلوب در استان از آن به ازای هر مترمکعب، بالای یک کیلوگرم ماده خشک تولید شود که این رقم در کشور حدود ۸۰۰ گرم است.
رئیس سازمان به برنامه‌های اولویت دار سازمان از جمله: تغییر الگوی کشت با هدف کمک به اقتصاد جامعه روستایی و کشاورزان، مطالعه برای توسعه باغ‌ها و گیاهان دارویی، توسعه گل محمدی، تامین بذر و نهال استاندارد، افزایش ضریب مکانیزاسیون، تولید محصول سالم، توسعه شترداری و اصلاح‌نژاد دام سبک با زاد و ولد بالا، ایجاد زنجیره کامل تولید در بخش دام و طیور، طرح بسیج همگام با کشاورز و... اشاره کرد.
در این جلسه از سوی شرکت کنندگان در جلسه به مواردی از جمله درنظر گرفتن مشوق‌های اقتصادی برای بخش، تعامل و همکاری متقابل بخش اجرا و مراکز علمی، سوق دهی پایان نامه‌های دانشجویی به سوی بخش کشاورزی، تعیین قیمت منصفانه برای محصولات کشاورزی از جمله گندم، آماده کردن بخش خصوصی برای پذیرش برنامه‌های سازمان و حمایت از بخش خصوصی اشاره شد.
همچنین روسای دستگاه‌های وابسته با بخش کشاورزی، معاونین و مدیران سازمان در حیطه وظایف و حوزه کاری، گزارشی از توانمندی و اولویت‌های هر بخش را ارائه کردند.
در پایان جلسه مقرر شد: جلسات هم اندیشی به صورت مستمر با فرجه زمانی و دستور کار مشخص و دعوت از دیگر نخبگان مورد نظر اعضا تشکیل و از نقطه نظرات سازنده و کاربردی آن‌ها برای ارتقاء و توسعه بخش کشاورزی استفاده شود و سازمان جهاد کشاورزی از ایده‌ها و نظرات سازنده همه صاحب نظرات برای پیشرفت و توسعه بخش استقبال می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز