خبرگزاری کار ایران

نماینده هندیجان:

نرخ بیکاری در ماهشهر، هندیجان و امیدیه بالای 25 درصد است

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۷۷

در مورد اشتغال زایی در هندیجان با رئیس جمهور صحبت کردم و به رئیس جمهور گفتم که مشکل بیکاری ما در حوزه انتخابیه طبق آمار بالای 25 درصد است.

ایلنا - هندیجان: نماینده مردم شهرستان هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با کمک بخش خصوصی می‌توان زمینه اشتغال را در هندیجان فراهم کرد.
به گزارش ایلنا از هندیجان، حبیب آقاجری گفت: در مورد اشتغال زایی در هندیجان با رئیس جمهور صحبت کردم و به گفتم که مشکل بیکاری ما در حوزه انتخابیه طبق آمار بالای ۲۵ درصد است.
وی افزود: ما از نظر استعداد بهترین شرایط را داریم بدلیل اینکه شهرستان هندیجان در کنار دریا قرار دارد و این یعنی شیلات، پرورش آبزیان، تجارت، بازرگانی و همچنین صنعت نفت و گاز و پتروشیمی داریم و از آن مهم‌تر صنعت کشاورزی و دامپروری را هم داریم، رئیس جمهور هم به وزرای مربوطه بر‌ای اشتغال این منطقه نامه نوشتند البته باید بگویم که موضوع کشاورزی را با تمام توان د نبال می‌کنیم و ناگفته نماند که هندیجان در بخش کشاورزی و دام پروری استعداد اشتغال زایی و رونق بالایی دارد.
آقاجری در ادامه گفت: برای اشتغال در ادارات با همه مسئولین ادارات جلسه گذاشتم و گفتم که هیچ اداره‌ای حق ندارد حتی یک نفر از خارج شهرستان نیرو استخدام کند و استخدام نیروی بومی باید با ضابطه صورت گیرد، نه در چراغ خاموشی که عدهٔ خاصی با خبر شوند، باید اعلام عمومی شود و هر گونه شرایطی که دارند ابلاغ و به آن عمل کنند و این را باید بگویم که من برای ۴۰۰۰۰ بیکار کار می‌کنم نه برای ۱ نفر خاص یعنی برای هر استخدامی که صورت می‌گیرد باید طبق ضابطه انجام گیرد نه رابطه‌های خاص.
حبیب آقاجری در جواب این سوال که آیا در هندیجان می‌توان صنایع پایین دستی تأسیس کرد گفت: مردم اینجا باید خود همت کنند و البته به راحتی می‌توان صنایع پایین دستی پتروشیمی ایجاد کرد چون خوراک آن در پتروشیمی ماهشهر تهیه می‌شود، مانند ظروف یکبار مصرف پلاستیکی که بخش‌های خصوصی می‌توانند به شهرک صنعتی مراجعه کنند و در آنجا سرمایه گذاری کنند و یا تعاونی پرورش ماهی و میگو تأسیس کنند و به صورت بهتر در بخش کشاورزی می‌توان سرمایه گذاری کرد و ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم.
وی در خصوص وجود چاهای گسترده نفت و امکان احداث پالایشگاه نفت و یا پتروشیمی یا صنایع وابسته در هندیجان گفت: دولت به شکل دولتی در این امور سرمایه گذاری کلان نمی‌کند چون صرفه اقتصادی ندارد و بخش خصوصی است که در اینجا اهمیت پیدا می‌کند و ما از جذب سرمایه در صنایع پایین دستی به صورت خصوصی استقبال و حمایت جدی می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز