خبرگزاری کار ایران

ذخایر معدنی خراسان رضوی به دو میلیارد و 880 میلیون تن رسید

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۵۶

میزان ذخیره ی قطعی مواد معدنی اکتشاف شده در معادن استان، 17.6 میلیون تن است که هزینه‌ی عملیات اکتشافی بالغ بر هفت هزار و 125 میلیون ریال است.

ایلنا: استاندار خراسان رضوی گفت: این استان با دو میلیارد و ۸۸۰ میلیون تن ذخیرهٔ مواد معدنی در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدحسین فروزان مهر در جلسهٔ گروه کاری توسعه بخش معدن استان در این باره افزود: خراسان رضوی به لحاظ استخراج مواد معدنی به میزان سالانه ۲۴ میلیون و ۹۱۵ هزار تندر جایگاه دوم کشور است.

وی با اشاره به شناسایی ۴۶ نوع مادهٔ معدنی در استان از مجموع ۶۶ نوع شناخته شده، ادامه داد: طی سه ماه نخست امسال از بیش از ۶۳۰ معدن استان، ۶. ۵ میلیون تن انواع مواد معدنی استخراج شده است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر فعال سازی هرچه بیشتر بخش معدن با توجه به اشتغال زایی قابل توجه و ظرفیت بالای جذب سرمایه در این بخش خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف معادن فاقد بهره بردار از جمله مواردی ست که باید با جدیت دنبال شود.

فروزان مهر پرهیز از خام فروشی مواد معدنی، استقرار واحدهای فرآوری و صنایع پایین دستی را با هدف ایجاد ارزش افزوده و توسعهٔ اقتصادی مورد تاکید قرار داد.

وی به هدف گذاری تولید سالانه ۱۰ میلیون تن فولاد در استان اشاره و اضافه کرد: درهمین راستا طرح‌های صنایع فولاد خراسان رضوی با حمایت دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی به سرعت در حال تکمیل و بهره برداری است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به طرح فولاد سبزوار با پیشرفت ۶۴ درصدی در حوزهٔ احیا و بیش از ۴۰ درصدی در حوزهٔ ساخت و نصب ماشین آلات، از شرکت‌های خدمات رسان خواست تا جهت تسریع در بهره برداری واحد یادشده مساعدت لازم را داشته باشند.

وی توجه به مسایل اقتصادی و پویایی آن، با رویکرد اجتماعی و فرهنگی را از جمله سیاست‌های دولت یازدهم برشمرد و اظهار داشت: از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در راستای تحقق اهداف دولت بیش از پیش تلاش کنند.

ناصر فخر موحدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این جلسه از برگزاری مزایده۵۰ معدن فاقد بهره بردار و تعیین تکلیف پنج معدن خبر داد و افزود: در سه ماههٔ نخست سال جاری صدور تعداد پروانه‌های بهره برداری و تمدید شده به ترتیب ۱۶ و ۱۷ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه میزان ذخیرهٔ قطعی مواد معدنی اکتشاف شده در معادن استان، ۱۷. ۶ میلیون تن است، ادامه داد: هزینهٔ عملیات اکتشافی بالغ بر هفت هزار و ۱۲۵ میلیون ریال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز