خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی:

معیار برای تایید وزیر برنامه‌محور بودن است، نه مسائل حاشیه‌ای

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۸۹

مهم‌ترین معیار برای تایید یک وزیر برنامه‌محور بودن اوست. بنابراین در نظر گرفتن مسائل غیرضروری یا گرایش‌های گروهی و جریانی مانند موضع‌گیری درباره فتنه ۸۸ در بررسی سوابق کاندیدا‌ها وجاهت ندارد.

ایلنا: نماینده مردم قوچان و فاروج معتقد است مهمترین معیار برای تایید یک وزیر، برنامه‌های اوست.
هادی شوشتری؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قوچان گفت: وزرا در زمان معرفی به مجلس و دفاع از خود، برنامه‌هایی را برای وزارتخانه متبوع خود پیشنهاد می‌دهند. بنده و تعداد زیادی از نمایندگان ترجیح می‌دهیم بدون قضاوت و پیشگویی برنامه‌ها را بشنویم و بعد برای رای اعتماد یا عدم اعتماد به وزرا تصمیم بگیریم.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی؛ با اشاره به ملاک‌های مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت آینده، گفت: رئیس‌جمهور منتخب پس از مشورت و بررسی‌های لازم بر اساس قانون‌ اساسی گزینه‌های مورد نظر خود برای کابینه را انتخاب و به مجلس معرفی می‌کند. مجلس هم بر‌اساس یک فرآیند تعاملی حق بررسی کارنامه و سوابق افراد معرفی شده را دارد.

دبیر کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: بر این اساس، مهم‌ترین معیار برای تایید یک وزیر برنامه‌محور بودن اوست. بنابراین در نظر گرفتن مسائل غیرضروری یا گرایش‌های گروهی و جریانی مانند موضع‌گیری درباره فتنه ۸۸ در بررسی سوابق کاندیدا‌ها وجاهت ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز