خبرگزاری کار ایران

هفته آینده صورت می‌گیرد؛

بهره برداری از ۴۰۰ واحد اسکان زائران در پایانه مسافربری امام رضا (ع)

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۳۶

در واحدهای احداثی در این پایانه علاوه بر تعبیهٔ پارکینگ، واحد تاسیسات، مکان ارایهٔ خدمات مسافربری و نیز واحدهای اسکان زائران به صورت هشت واحد اسکان ۴۰ نفره، یک واحد اسکان ۲۰ نفره، دو واحد اسکان ۱۰ نفره و هفت واحد خانوادگی به منظور اسکان خانواده‌های چهار و هشت نفره در نظر گرفته شده است.

ایلنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از افتتاح ۴۰۰ واحد مسکونی به منظور اسکان زائران در پایانه مسافربری امام رضا (ع) طی هفتهٔ آتی خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدحسن واحدی در جلسهٔ ستاد اسکان ارزان قیمت برای زائران کم درآمد استان گفت: به همین منظور برنامه ریزی بلندمدت برای بهره برداری از ۳۰ هزار تخت انجام و تاکنون از این تعداد پنج هزار اجرا شده و یا در حال اجرا است.

وی با اشاره به خدمات رسانی پایانهٔ مسافربری امام رضا (ع) در مشهد اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این پایانه طرح اسکان زائران در سال ۷۶ در زمینی بالغ بر ۵۰هکتار کلید خورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در واحد احداثی در این پایانه علاوه بر تعبیهٔ پارکینگ، واحد تاسیسات، مکان ارایهٔ خدمات مسافر بری و نیز واحدهای اسکان زائران به صورت هشت واحد اسکان ۴۰ نفره، یک واحد اسکان ۲۰ نفره، دو واحد اسکان ۱۰ نفره و هفت واحد خانوادگی به منظور اسکان خانواده‌های چهار و هشت نفره در نظر گرفته شده است.

واحدی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به منظور تاسیس دو واحد زائرسرا در این پایانه خاطرنشان کرد: خیران علاقه‌مند به سرمایه گذاری در این حوزه می‌توانند با مراجعه شهرداری ثامن اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه به تصویب ضوابط هتل‌های یک ستاره و مه‌مان پذیرهای ممتاز درخصوص اسکان زائران اشاره و تصریح کرد: بررسی‌های کار‌شناسانه درخصوص مساحت زمین، تعداد اتاق‌ها و حداقل امکانات توسط کار‌شناسان شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته است.

واحدی به برگزاری جلسات مشترک با حضور ادارات کل راه و شهرسازی و گمرکات استان برای تاسیس زائرسرا در زمین دو هکتاری تحت مالکیت اداره کل گمرکات استان گفت: این اداره کل موافقت خود را جهت واگذاری این اراضی به اداره کل راه و شهرسازی اعلام کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در مکان یابی جدید جهت استقرار اداره کل گمرکات استان توجه به مولفه‌هایی از قبیل دسترسی به راه آهن، بزرگراه و افق‌های آتی پیشرفت باید در نظر گرفته شود.

وی درخصوص اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به منظور استفاده از زمین۱۰ هکتاری واقع در بلوار پنج تن به منظور تاسیس زائرسرا گفت: مکاتبات لازم با سازمان ملی زمین و مسکن جهت اخذ مجوزهای لازم صورت گرفته است.

گفتنی ست در این جلسه عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه به منظور پیگیری طرح تبدیل طبقات همکف این حسینیه‌ها به زائرسرا مورد بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز