خبرگزاری کار ایران

در ۵ ماهه اول سال جاری صورت گرفت؛

تولیدبیش از 2 میلیون تن سیمان در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۳۸

در پنج ماهه اول سال 92، از خراسان رضوی 420 هزارتن سیمان به ارزش 34 میلیون دلار به كشورهای آسیای میانه و افغانستان صادر شده است.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در پنج ماهه اول سال جاری بیش۲ میلیون تن سیمان در استان تولید شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، ناصر فخرموحدی در حاشیه بازدید از مجتمع سیمان غرب تربت جام با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی این طرح افزود: صنعت سیمان استان با حرکتی رو به رشد خود را به ظرفیت تولید ۲. ۰۲ میلیون تن در پنج ماهه نخست سال ۹۲ رسانده است.

وی سیمان را یکی از کالاهای مهم صادراتی در بخش صنعت، معدن و تجارت دانست و اظهار داشت: در پنج ماهه اول سال ۹۲، از خراسان رضوی ۴۲۰ هزارتن سیمان به ارزش ۳۴ میلیون دلار به کشورهای آسیای میانه و افغانستان صادر گردیده است.

فخرموحدی تصریح کرد: هم اکنون پنج واحد تولید سیمان در خراسان رضوی با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰۰میلیارد تومان در حال بهره برداری می‌باشد و زمینه اشتغال بیش از ۲ هزار نیرو به طور مستقیم فراهم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با به بهره‌برداری رسیدن دو طرح عظیم سیمان غرب تربت جام با ظرفیت ۵/ ۱ میلیون تن و نیز طرح توسعه سیمان سفید شرق مشهد با ۲۲۵ هزار تن سیمان سفید، میزان تولید این کالای مهم زیربنایی در استان به بیش از ۹ میلیون تن در سال برسد.

وی خاطر نشان کرد: طرح عظیم سیمان غرب آسیا (تربت جام) به عنوان موتور محرک رشد اقتصادی این منطقه زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰ نیرو را به طور مستقیم فراهم می‌آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز