خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری؛

پی‌گیری ایلنا برای انجام مناظره تشكل‌های كارگری/ درخواست ارسال پرسش از كارگران

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۹۷

رئیس هیات مدیره كانونعالی شوراهای اسلامی كار: برای پاسخگویی در مناظره شركت می‌كنم/ دبیركل مجمع عالی نمایندگان كارگران: شركت در مناظره منوط به موافقت هیات مدیره‌ است.

با وجود آنکه پیش‌تر دبیر کل مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با تاکید برضرورت پیگیری مطالبات صنفی کارگران، فعالان سایر نهادهای صنفی کارگری را به «مناظره» دعوت کرده‌ بود، اما با وجود اعلام آمادگی «رئیس هیات‌مدیره کانون‌ عالی شوراهای اسلامی کار کشور»، «دبیر کل مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور» تا زمان ارسال این خبر حاضر به شرکت در مناظره‌ای كه خود خواستارش شده بود نشد و انجام مناظره را منوط به تایید هیئت مدیره این تشكل رسمی كارگری دانست.

به گزارش ایلنا، در ماه‌های اخیر با کاهش قدرت خرید کارگران و ارسال لایحه اصلاح قانون کار و پیش نویس اصلاح قانون تامین اجتماعی، برحساسیت جامعه کارگری ایران در خصوص مطالبات و حقوق صنفی‌شان افزوده شد. شدت این حساسیت به حدی بود که حتی تشكل‌های رسمی کارگری نحوه عملکرد و مواضع تشکل‌های رسمی کارگری را مورد نقد و اعتراض قرار دادند.

در همین رابطه چندی پیش «آرش فراز» دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور در گفت‌وگو با ایلنا با انتقاد از نحوه عملکرد برخی فعالان در سایر نهادهای صنفی کارگری آنان را به مناظره دعوت کرد.

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور بدون نام بردن صریح، با ابراز تاسف از مواضع برخی تشكل‌های كارگری، آنان را به رفتار «غیر مسئولانه»، «غیر معقول» و «همراه با افراط و تفریط» متهم كرده بود  كه باعث شده‌اند تا منافع و حقوق قانونی جامعه کارگری ایران در معرض تهدید قرار بگیرد.

آرش فراز در آن گفتگو اعلام كرده بود كه «مجمع عالی نمایندگان کارگری به عنوان یک تشکل و نهاد صنفی کارگری برای تبیین و تشریح دیدگاه‌های خود درجهت ضرورت حفظ صیانت از حقوق صنفی جامعه کارگری و نقض عملکرد غیر علمی و غیر حقوقی اینگونه تشکل‌ها و سایر مخالفان و منتقدان قانون کار آنان را به مناظره فرا می‌خواند.»

به دنبال طرح این موضوع از سوی دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور، «اولیاء علی بیگی» رئیس هیات‌مدیره کانون‌عالی شوراهای اسلامی کار کشور طی تماس با گروه کارگری ایلنا اعلام کرد که حاضر است در مناظره یاد شده شرکت کند و به تمامی پرسش‌ها، ابهامات و انتقاداتی که در خصوص تاثیر عملکرد این کانون عالی و اعضای هیات‌مدیره و نمایندگان آن بر مسائلی صنفی چون بازبینی دستمزد‌ها و اصلاح قوانین کار و تامین اجتماعی وارد است پاسخ دهد.

با وجود آنکه قرار بود بنا بر اطلاع و هماهنگی اولیه، این مناظره امروز (سه شنبه 17 بهمن)  در محل خبرگزاری کار ایران برگزار شود اما دبیرکل مجمع‌عالی نمایندگان کارگران ایران در پاسخ به پیگیر‌های خبرنگار ایلنا با بیان اینکه وی به عنوان شخصیت حقوقی برای شرکت در هرگونه مناظره نیازمند مصوبه هیات مدیره تشکل متبوع خود است از حضور در مناظره‌ای که قرار بود امروز برگزار شود خودداری كرد.

از سوی دیگر در پی اعلام این موضوع، رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نیز اعلام کرد که برای روشن شدن تصمیم هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری تا هفته آینده (سه شنبه 24 بهمن) صبر خواهد کرد و چنانچه این مجمع عالی با حضور در این مناظره موافقت نکند وی شخصا در روز اول اسفند برای پاسخگویی به تمامی پرسش‌ها در تحریریه خبرگزاری کار ایران حضور خواهد یافت.

درخواست ایلنا از كاربران

برهمین اساس گروه کارگری خبرگزاری کار ایران از كاربران این خبرگزاری دعوت می‌كند تا با طرح پرسش‌های خود از رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در بخش نظرات این خبر، ایلنا را در انجام این گفتگو یاری كنند.

1 - كاربران علاقمند برای شركت در این گفتگو لازم است توجه داشته باشند كه به دلیل محدودیت زمانی، امكان طرح همه پرسش‌ها به ویژه پرسشهای متعدد و مشابه وجود ندارد. بنابراین لازم است پیش از ارسال پرسش، با مطالعه سایر نظرات از طرح پرسش‌های مشابه جلوگیری شود.

2 - برای ارسال پرسش لازم است در بخش نظرات این خبر، تنها قسمت مربوط به «متن نظر» نوشته شود اما ذكر نام و نام خانوادگی و ترجیحا محل كار یا استان برای مستند ساختن پرسش به ما كمك خواهد كرد.

3 - طریقه ارسال خبر به این ترتیب است كه ابتدا لازم است پرسش در قسمت «متن نظر» نوشته شود و در صورت صلاحدید نام و نام خانوادگی در قسمت مربوطه درج شود و سپس كد امنیتی كه شامل چند حرف و عدد لاتین است در قسمت مشخص شده نوشته شود و در نهایت بر روی دكمه ارسال كلیك شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز