خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز:

از ماموران ناجی ۲۴۰ مسافر قطار در کرج تقدیر شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۸۱

سردار گودرزی خبر داد: کشفیات انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۴۶میلیارد و ۱۸۲میلیون ریال در استان البرز/ کشف مقدار یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون/ کشف پرونده قتل پس از ۳سال.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی استان البرز با اشاره به این مطلب که نیروی انتظامی استان البرز همانند گذشته از هیچ تلاش و کوششی در راستای حفظ حرمت دینی و رعایت حقوق شهروندان، برای خدمت به مردم عزیز فروگذاری نکرده است گفت: امیدواریم شهروندان نیز در راه تداوم و تعمیق تعامل و همکاری مسئولانه خود به ویژه با رعایت شعائر دینی در ماه مبارک رمضان خادمان خود را در خدمتگذاری هر چه بهتر یاری کنند.

به گزارش ایلنا در کرج سردار احمد علی گودرزی با بیان این مطلب در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان و معرفی دستاورد‌های این نیرو در ماه‌های اخیر تشکیل داده بود از اقدام سریع و انسان دوستانه ماموران کلانتری فاز ۴ مهرشهر در نجات جان ۲۴۰ نفر از مسافران قطار در منطقه راه آهن کرج که نقش ناجی را در نجات جان مسافران بر عهده داشتند با اهداء لوح سپاس و پاداش نقدی و ارشدیت درجه تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز ضمن تشکر از سرعت عمل ماموران و احساس مسئولیت آن‌ها در قبال خطری که برای جان ۲۴۰ نفر از مسافران قطار مذکور در حال وقوع بود، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی تماس نگهبان ریل راه آهن منطقه فاز ۴ مهرشهر با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مشاهده ۲ نفر بر روی ریل راه آهن که رفتارهای مشکوکی دارند، به خاطر حساسیت موضوع بلافاصله اکیپ گشت کلانتری فاز ۴ مهرشهر شامل ۲ نفر از کارکنان کادر و ۲ نفر کارکنان وظیفه به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

مأموران به محض رسیدن به منطقه افراد مظنون را که در حال باز کردن مهره‌های ریل راه آهن بودند را دستگیر و در بازرسی از کیسه‌ای که به همراه داشتند تعداد ۱۳۲ مهره و قطعات فلزی و ۴۳ عدد صفحه فلزی نگه دارنده ریل راه آهن را کشف کرده و در بررسی ریل راه آهن متوجه شدند که قسمت‌هایی از ریل استحکام کافی نداشته و قطعات فلزی آن کاملاً‌‌‌ رها شده‌اند و در صورت عبور قطار از آنجا احتمال واژگونی آن وجود دارد.

سردار گودرزی تصریح کرد: بنابراین با همکاری سوزن‌بان از ورود قطار مسافربری که قرار بود در کمتر از ۲ ساعت از آنجا عبور کند خودداری و با حضور مهندسان راه آهن استان ریل‌های مربوط بازسازی شدند و با حضور به موقع و تلاش بی‌وقفه مأموران، ۲۴۰ مسافر قطاری که قرار بود از آنجا عبور کند از یک خطر جانی بزرگ نجات یافتند.

 

تقدیر از مأمور وظیفه‌شناس

سردار گودرزی در ادامه این نشست خبری از صحت عمل مامور وظیفه‌شناس کلانتری ۳۴ گرمدره در شهرستان کرج که در حین گشت زنی و انجام وظیفه در حاشیه خیابان یک رشته دستبند به ارزش ۷۰ میلیون ریال پیدا کرده و بلافاصله با عزت نفس خود فرمانده‌اش را در جریان گذاشته و با هماهنگی وی اقدام به توزیع آگهی در سطح حوزه مبنی بر پیدا شدن دستبند طلا و شناسایی صاحب آن می‌کند خبر داد و گفت: این مأمور وظیفه‌شناس پس از نزدیک به یک هفته تلاش برای شناسایی صاحب دستبند سرانجام مالک آن را شناسایی و دستبند را به صاحبش بازگرداند.

نکته قابل توجه در این امر خداپسندانه این است که این پلیس درستکار از دریافت پاداش نقدی که صاحب دستبند اصرار داشت به وی دهد خودداری و اظهار داشته که این اقدام را در راستای رضای خداوند و وظیفه پلیسی خود انجام داده است و توقع هیچگونه پاداشی ندارد.

 

کشفیات انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۴۶میلیارد و ۱۸۲میلیون ریال

فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه این نشست خبری در تشریح عملکرد این فرماندهی از ابتدای سال تا کنون از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۴۶میلیارد و ۱۸۲میلیون ریال خبر داد و اظهار داشت: کالاهای کشف شده بیشتر شامل لوازم صوتی و تصویری، تجهیزات ماهواره، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، دارو، مشروبات الکلی و... هستند.

در این رابطه تعداد ۲۲۲ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و از آن‌ها تعداد ۶۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین که در امر قاچاق کالا از آن‌ها استفاده می‌کردند توقیف شد.

 

کشف مقدار یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون

سردار گودرزی با بیان اینکه ماموران مبارزه با مواد مخدر استان طی چندین عملیات پلیسی موفق به کشف مقدار یک تن و صد کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون در استان شدند گفت: از این مقدار مواد کشف شده، ۴۶۵ کیلوگرم تریاک، ۲۶۰ کلیوگرم حشیش، ۳۵ کیلوگرم شیشه و مابقی نیز از دیگر مواد مخدر مثل گراس، سوخته تریاک و هروئین می‌باشد.

وی تصریح کرد: در طول این مدت تعداد ۱۷ باند که در امر قاچاق، توزیع و نگهداری مواد مخدر فعالیت داشتند شناسایی و منهدم شدند و تعداد ۸۷ نفر قاچاقچی، ۱۴ نفر حمل کننده، ۲۴۳ نفر نگهدارنده و نزدیک به ۲هزار نفر توزیع کننده نیز دستگیر شدند.

گودرزی بیان داشت: همچنین تعداد ۹۵۳ نفر از معتادان پرخطر و ولگرد از سطح استان جمع آوری و از این تعداد ۳۱۸ نفر به اردوگاههای بازپروری استان البرزمعرفی و تعداد ۶۳۵ نفر نیز حسب دستور مقام قضایی به مراکز ترک اعتیاد مجاز معرفی و اعزام شدند.

 

کشف پرونده قتل پس از ۳سال

سردار گودرزی در پایان این نشست خبری از کشف پرونده قتل پس از گذشت سه سال خبر داد و گفت: در تاریخ آذرماه سال ۱۳۸۸ پرونده‌ای در خصوص مفقود شدن فردی به نام غلام در پلیس آگاهی استان تشکیل شد و همزمان تلاش ماموران به منظور جستجوی فرد مفقود شده آغاز و در ابتدای تحقیقات از همسر و از جمله داماد فرد مفقود شده که به جرم نگهداری ۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در زندان به سر می‌بردند تحقیقات و بازجوییهای فنی و پلیسی به عمل آمد.

وی در ادامه افزود: طی این تحقیقات مشخص شد که آخرین قرار ملاقات غلام با فردی به نام نوروز بوده و پس از آن دیگر خبری از فرد مفقودی به دست نیامده است بنابراین با به دست آمدن این سرنخ دستگیری نوروز در دستور کار مأموران قرار گرفت اما تلاش مأموران به مدت یکسال بی‌نتیجه بود تا اینکه در آذرماه سال ۸۹ مخفیگاه وی در یکی از روستاهای هشتگرد شناسایی وطی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

متهم دستگیر شده با توجه به تحقیقات پلیسی که حاکی از مطلع بودن وی از سرنوشت غلام داشت هرگونه ارتباط و دوستی با فرد مفقود شده را انکار کرد اما بر اثر حکم صادره نامبرده با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد تا اینکه در خرداد ماه سال جاری (۹۲) مأموران مجدداً پرونده مفقودی غلام را به جریان انداختند و جهت انجام تحقیقات مجدد نوروز را از زندان تحویل و مورد بازجویی قرار دادند و این بار با ارائه مستندات و مدارک مدلل و بازجویی‌های فنی نامبرده لب به اعتراف گشود و پرده از راز قتل غلام برداشت.

سردار گودرزی بیان داشت: متهم در بازجویی‌های خود اعتراف کرد که به همراه غلام و داماد خود در نگهداری و فروش مواد مخدر فعالیت می‌کردند تا اینکه داماد وی به نام محمد به جرم نگهداری مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شد اما پرونده وی از لحاظ قضایی مفتوح بود چرا که دامادش جرم نگهداری مواد را به گردن نگرفته بود و اصرار بر این داشت که مواد مکشوفه متعلق به غلام است اما چون به اثبات رسیده بود که مواد متعلق به محمد است و حقیقت هم جز این نبود بنابراین از ترس اینکه مبادا برای داماد وی حبس سنگین و یا اعدام صادر شود تصمیم گرفت تا غلام را به قتل برساند تا شاید پس از مرگ وی بتوان جرم نگهداری مواد مکشوفه را به گردن وی انداخت.

متهم افزود: موضوع را با یکی از دوستانم به نام میراحمد در میان گذاشتم و او نیز پذیرفت که غلام را به قتل برساند از همین رو با نقشه قبلی غلام را به منطقه‌ای در شهرستان ری کشاندیم و میر احمد با اسلحه کمری ۲ گلوله به سر غلام شلیک کرد و پس از به قتل رساندنش جسد وی را در بیابان‌های این منطقه دفن کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: پس از اعترافات نوروز بلافاصله جستجوی پلیس برای یافتن میراحمد آغاز شد و پس از ۲۴ ساعت مشخص شد که میر‌احمد از سال گذشته به جرم نگهداری ۴۳ کیلوگرم هروئین در زندان به سر می‌برد بنابراین نامبرده از زندان تحویل و تحت بازجویی ماموران پس از اینکه متوجه می‌شود مستندات و تحقیقات پلیس در خصوص پرونده قتل و قاتل بودن وی کامل است چاره‌ای جز اعتراف نداشته و قتل غلام را به گردن می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز