خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور:

اجرای شبکه فاضلاب گلپایگان ۱۰ سال دیگر به اتمام می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۸۳

هفت درصد آب کشور برای شرب استفاده می‌شود که قیمت هر متر مکعب بیش از ۹۰۰ تومان است، اما میانگین فروش به مردم ۲۶۰ تا ۲۷۰ تومان است به عبارت دیگر دولت تنها یک‌چهارم قیمت تمام شده هر مترمکعب را از مردم دریافت می‌کند، اما باید هزینه‌های سنگینی را برای خشکسالی پرداخت کنیم.

ایلنا: مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور با اشاره به محدودیت‌های بودجه و منابع مالی دولتی گفت: در صورتی که اجرای شبکه فاضلاب گلپایگان به دولت سپرده شود، این پروژه حدود۱۰ سال دیگر به اتمام می‌رسد، اما با واگذاری به بخش خصوصی روند اجرای پروژه با سرعت طی می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید مهدی ثمره هاشمی در آیین بهره‌برداری از فاز نخست تصفیه‌خانه آب گلپایگان و آغاز عملیات فاضلاب شهرهای گلپایگان و گوگد، اعلام کرد: تبدیل کشور به کارگاه بزرگی برای پیشرفت و آبادانی از افتخارات دولت نهم و دهم محسوب می‌شود و در حال حاضر پروژه‌های بسیاری در کشور آماده بهره‌برداری است.

معاون وزیر نیرو، طرح بزرگ آب‌رسانی به قم از سر‌شاخه‌های دز را به عنوان یکی از بهترین آب‌های دنیا عملکرد دولت دهم دانست و افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان در این دولت به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به طرح‌های آب‌رسانی در حال اجرای کشور گفت: با مدیریت صحیح و عاقلانه می‌توانیم منابع آبی موجود را مدیریت و حفظ کنیم چرا که در حال حاضر ۹۲ درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اما بهره‌دهی در بخش کشاورزی ۳۵ تا ۴۰ درصد است، که این امر با تغییر کشت و انجام روش‌های آبیاری صحیح اصلاح می‌شود.

ثمره هاشمی یادآور شد: هفت درصد آب کشور برای شرب استفاده می‌شود که قیمت هر متر مکعب بیش از ۹۰۰ تومان است، اما میانگین فروش به مردم ۲۶۰ تا ۲۷۰ تومان است به عبارت دیگر دولت تنها یک‌چهارم قیمت تمام شده هر مترمکعب را از مردم دریافت می‌کند، اما باید هزینه‌های سنگینی را برای خشکسالی پرداخت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه منابع آبی غنی در کشور وجود ندارد، افزود: میزان منابع آبی موجود نیز هر روزبه تحلیل می‌رود و طی پنج ساله گذشته بیش از یک‌هزار حلقه چاه خشک شده است.

معاون وزیر نیرو از امضای هزار میلیارد تومان قرارداد‌هایی توسط سرمایه‌گذاران در بخش اجرای تأسیسات فاضلاب کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم تا پایان امسال به سه هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز