خبرگزاری کار ایران

امام جمعه كاشان:

اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران زلزله‌ای سیاسی در کاخ"سیاه"انداخت

حضور سران و مقامات بلندپایه از 120 کشور اعم از رؤسای جمهور، نخست‌وزیران، معاونان و سایر نمایندگان نهادهای بین‌المللی در اجلاس تهران، آمریکا و اسرائیل را عزادار کرد

ایلنا - كاشان: امام جمعه  کاشان گفت: برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران زلزله‌ای سیاسی در کاخ سیاه آمریکا و تل‌آویو انداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: حضور سران و مقامات بلندپایه از 120 کشور اعم از رؤسای جمهور، نخست‌وزیران، معاونان و سایر نمایندگان نهادهای بین‌المللی در اجلاس تهران، آمریکا و اسرائیل را عزادار کرد.

وی با اشاره به تهدیدهای آمریکا و اسرائیل به کشورها و نیز فشارهای آنها به دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر عدم حضور در اجلاس تهران افزود: اما در این میان هم دبیرکل سازمان ملل متحد و هم سران کشورها با بی‌اعتنایی با درخواست آمریکا و اسرائیل در این اجلاس حضور پیدا کردند و نشان دادند چه دولت‌هایی به معنای حقیقی منزوی هستند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در ادامه به بیان برخی از فرازهای سخنان مقام معظم رهبری در شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهد پرداخت و گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت غیرمتعهدها، مشارکت همه ملت‌ها و دولت‌ها در مدیریت جهانی، چرایی اداره اتاق فرمان جهان با دیکتاتوری چند کشور غربی، دارای سازمانی معیوب و تاریخ مصرف گذشته بودن شورای امنیت، گرانقیمت بودن جان انسان‌ها در غرب و بی‌‌اهمیت بودن جان‌ انسان‌ها در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین از دیدگاه آمریکایی‌ها و همدستانش و لزوم برگزاری انتخاباتی آزاد و با حضور همه فلسطینی‌ها اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی برخی از نکاتی بود که معظم‌له در این دیدار به آن اشاره کردند.

نمازی همچنین به بعضی از بازتاب‌های بیانات مقام معظم رهبری در جهان اشاره کرد و به ذکر نمونه‌هایی از اظهارنظرهای دولتمردان و کارشناسان سیاسی آمریکا و اسرائیل در این زمینه پرداخت.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، از مردمی بودن و تابع محض ولایت فقیه بودن به عنوان برخی از شاخصه‌های شهید رجایی نام برد و از مسئولان خواست با الهام از روش‌های حکومتی وی، این شهید بزرگوار را الگوی مدیریتی خود قرار دهند.

عضو خبرگان رهبری همچنین به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و به ذکر برخی از نقاط قوت دولت‌های نهم و دهم از دیدگاه ایشان و بعضی از رهنمودهای معظم‌له به دولتمردان پرداخت.

نمازی در ادامه روز پزشک و داروسازی را نیز گرامی داشت و ضمن قدردانی از زحمات این دو قشر به خصوص در دو سال اخیر که منجر به کشف داروهای بیماری‌های صعب‌العلاج گردید خواستار توجه بیشتر به حال بیماران و شرایط روحی آنان از سوی پزشکان شد.

خطیب نماز جمعه کاشان با اشاره به آتش کشیده شدن مساجد در آمریکا، آن را ناشی از عصبانیت استکبار از عزت اسلام و مسلمانان در جهان قلمداد کرد.

وی همچنین اقدام سلفی‌ها و وهابی‌ها را در تخریب مزار شریف یکی از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) در لیبی به شدت محکوم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز