خبرگزاری کار ایران

اصفهان پنج‌شنبه‌ها تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۱

به دلیل وقوع افزایش آلودگی‌های هوا در شش ماهه دوم سال، تعطیلی روزهای پنج‌شنبه در اصفهان ضرورتی اجتناب ناپذیر اعلام شد و این طرح با رای موافق دستگاه‌های حاضر در جلسه ستاد مدیریت بحران به تصویب رسید.

اصفهان – ایلنا: طرح تعطیلی اصفهان در روز‌های پنج‌شنبه با موافقت بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان در جلسه شورای ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در این جلسه برخی از دستگاه‌های اجرایی استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، حفاظت محیط زیست و هوا‌شناسی دلایل خود را درباره لزوم تعطیلی اصفهان در روز‌های پنج‌شنبه اعلام کردند و در برابر آن‌ها، تعدادی از نهاد‌ها مانند شهرداری اصفهان با اجرای این طرح مخالفت کردند.

اما به دلیل وقوع پدیده اینورژن و وارونگی دما و به دنبال آن افزایش آلودگی‌های هوا در شش ماهه دوم سال، تعطیلی روزهای پنج‌شنبه در اصفهان ضرورتی اجتناب ناپذیر اعلام شد و این طرح با رای موافق دستگاههای حاضر در جلسه ستاد مدیریت بحران به تصویب رسید.

البته زمان اجرای آن هنوز مشخص نیست و قرار است به زودی با تصمیم‌گیری‌های مسئولان استانداری اصفهان به شهروندان اعلام شود.

تعطیلی ۵شنبه برای تغییر سبک زندگی مردم

استاندار اصفهان نیز در این نشست، دلیل تعطیلی ادارات دولتی اصفهان در روزهای ۵ شنبه را فقط آلودگی هوا ندانست و گفت: مواردی مانند مباحث فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز در اجرای این طرح مورد توجه قرار گرفته از جمله اینکه سبک زندگی مردم جامعه به سمت سبک زندگی غربی پیش رفته و این پدیده تمام زندگی ما را تحت سلطه خود درآورده است بنابراین ضروری است که سبک زندگی ایرانیان به سمت شیوه جدید زندگی اسلامی سوق یابد.

علیرضا ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه ایجاد برخی از مسایل حاشیه‌ای بررسی مباحث مهم استان را تحت شعاع خود قرار می‌دهد، افزود: از جمله مواردی که در استان اصفهان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد بحث آب و منابع آبی است که متاسفانه به علت ایجاد برخی از مسایل حاشیه‌ای کمتر به این موضوع توجه شده است.

وی تشکیل جلسات هفتگی مدیریت بحران در حوزه آب را ضروری دانست و ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌های جدی و مناسبی برای آب استان در نظر بگیریم و بلافاصله این برنامه‌ها را اجرا کنیم.

استاندار با تاکید بر لزوم صدور مجوز استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز به شهرداری‌ها، گفت: یکی از راههای صرفه جویی در مصرف آب این است که کمتر از آب شربی که با هزینه بالا تولید می‌شود برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

بانک‌ها و شهرداری‌ها تصمیم گیری نکرده اند

وی همچنین خواستار اطلاع رسانی بیشتر درباره مصرف بهینه آب شد و ادامه داد: مسؤولان آب منطقه‌ای اصفهان باید برنامه‌های صرفه جویی در مصرف آب را به وزارت نیرو برای ابلاغ به استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری ارایه دهند همچنین مجوزهای لازم برای تولید آب شرب را به سرعت پی گیری کند.

ذاکر اصفهانی با اشاره به موافقت دستگاه‌های دولتی با تعطیلی روزهای پنجشنبه گفت: بر این اساس روزهای پنج‌شنبه در اصفهان تعطیل خواهد بود اما در خصوص تعطیلی شهرداری و بانک‌ها نیز با توجه به نظریه‌ای که حاصل جمع بندی نظرات مسؤولان داخلی خودشان است، تصمیم‌گیری خواهد شد، با این وجود ضروری است اجرای طرح زوج و فرد نیز با توجه به تعطیلی روزهای پنجشنبه مناسب‌سازی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز