خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر اردبیل خبر داد:

پس از 40 سال شهرداری اردبیل به درجه 11 ارتقا یافت

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۷۵

سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: به همت استاندار سخت‌کوش و عنایت وزیر کشور، درجه شهرداری اردبیل بعد از 40 سال از دهم به یازدهم ارتقا یافت.

ایلنا – اردبیل: سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: به همت استاندار سخت‌کوش و عنایت وزیر کشور، درجه شهرداری اردبیل بعد از 40 سال از دهم به یازدهم ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اردبیل سخنگوی شورای شهر اردبیل در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در سالن شورای شهر اردبیل اظهار داشت: به غیر از تهران، اردبیل جزو کلان‌شهرهای کشور محسوب شد که از این به بعد می‌تواند از امتیازات و برجستگی‌های اعتباری و شاخص‌های توزیع مطلوب امکانات و تجهیزات به مانند کلان‌شهرهای دیگر برخوردار شود.

سالار شاکر تصریح کرد:‌ انتظار داریم ظرف دو هفته آینده مقدمات ابلاغ این ارتقای درجه فراهم آمده و در مراسمی به صورت رسمی شهرداری اردبیل با درجه 11 فعالیت خود را گسترده‌تر کند تا با فراغ بیشتر با تأمین منابع و اعتبارات بتوان به عمران و آبادانی بیشتر اقدام کرد.

ایشان در ادامه سخنان خود شورا را یک ظرفیت بالقوه در حل مشکلات و نارسایی‌ها اعلام کرد و افزود: ما به اعتبارات خاص و ویژه در اجرای پروژه‌های اساسی و زیربنایی نیاز داریم چرا که با بودجه 170 میلیارد تومانی نمی‌توان کاری از پیش برد.

این مسئول خاطر نشان کرد: هر چند بودجه شهرداری اردبیل نسبت به سال‌های گذشته از محل درآمدها و همچنین بخشی از کمک‌های دولتی افزایش یافته اما در مقایسه با 10 برابر بودن بودجه تبریز نسبت به اردبیل با دو میلیون جمعیت و وسعتی 3.5 برابری با رقم تقریبی یک‌هزار و 600 میلیارد تومان می‌توان اعلام کرد که به سرعت نیازمند ارتقای بودجه‌ای و توسعه‌ای شهر اردبیل هستیم.

سخنگوی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه بودجه 170 میلیارد تومانی کفاف خدمات را نمی‌کند، بیان کرد: آنچه که در این زمینه یک اصل ارزشمند به شمار می‌رود ارایه خدمات مطلوب با افزایش بودجه شهرداری است که به نظر می‌رسد با 500 تا 600 میلیارد تومان بودجه سالانه می‌توان بسیاری از اهداف و آرمان‌ها را به ثمر نشاند.

شاکر در ادامه سخنان خود به مهم‌ترین تحول حوزه شورا و شهرداری در سال‌جاری اشاره کرد و یادآور شد: تهیه و تدوین چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنج ساله توسعه شهر اردبیل برای اولین بار در تاریخ شهرداری حرکتی مثبت و مطلوب بود به طوری که بودجه سال 92 نیز بر همین اساس تدوین و در حال بررسی است.

سخنگوی شورای شهر اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: در برنامه پنج ساله توسعه شهر اردبیل بیش از 567 طرح عمرانی، فرهنگی و خدماتی به تصویب رسیده که امیدواریم با اجرای آنها بتوانیم اهداف و سیاست‌گذاری‌هایمان را روز به روز در مسیر خدمت‌رسانی بی‌منت ادامه دهیم.

وی از جمله پیش‌بینی‌های تحولی در برنامه پنج ساله را تشکیل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارتقای یک منطقه به شهرداری اردبیل، حمایت از حوزه تحقیقات و پایان‌نامه‌های دانشجویی با محوریت عمران شهری و همچنین تهیه زمین برای احداث ساختمان اداری، توسعه خیابان 45 متری کوثر، احداث تالار شهر و تملک احیای بازار امام جمعه خبر داد.

شاکر افزود: در همین راستا احداث پارک آبی و شهر بازی، توسعه فضای سبز، ایجاد قطار زیرزمینی، احداث ورزشگاه پنج هزار نفری، طراحی کمپینگ و پارکینگ طبقاتی، احداث پل‌های عابر پیاده از جمله این اهداف است که در برنامه پنجم به جد پیگیری می‌شود.

وی از اختصاص 1.5 میلیارد تومان برای احداث پل‌های عابر پیاده به تعداد شش مورد در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: در حوزه فضای سبز کاشت 330 هزار اصله نهال امسال به همت شهرداری انجام شده و سه میلیون تراون نیز تولید و در مناطق مختلف کاشت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز