خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل متحد خواستار شد:

زندان گوانتانامو تعطیل شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۷۳

«ناوی پیلای» گفته است كه بازداشت نامحدود بسیاری از زندانیان گوانتانامو بدون تفهیم اتهام یا محاکمه، قوانین بین‌الملل را نقض می‌کند.

کمیسار عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از آمریکا خواسته زندان گوانتانامو را تعطیل کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «ناوی پیلای» گفته است كه بازداشت نامحدود بسیاری از زندانیان گوانتانامو بدون تفهیم اتهام یا محاکمه، قوانین بین‌الملل را نقض می‌کند.

کمیسار عالی حقوق بشر گفته است كه حدود نیمی از ۱۶۶ زندانی گوانتانامو مجوز انتقال به کشور زادگاه خود یا کشور سومی را دریافت کرده‌اند.

وی افزود كه از این که آمریکا نتوانسته وعده خود برای بستن این زندان را عملی کند، «عمیقا سرخورده» است.

زندان گوانتانامو در سال ۲۰۰۲ میلادی پس از حمله یازدهم سپتامبر برپا شد تا متهمان به فعالیت‌های تروریستی در آن نگهداری شوند.

پیلای طی بیانیه‌ای اعلام كرد: «ادامه حبس نامحدود بسیاری از زندانیان معادل بازداشت خودسرانه و به وضوح ناقض قوانین بین‌الملل است.»

کمیسار عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد افزود كه ادامه اعتصاب غذای بازداشتیان «از درماندگی» است اما چندان هم جای تعجب ندارد.

گروه‌های حامی حقوق بشر و وکلای مدافع بازداشتیان گوانتانامو می‌گویند كه اعتصاب نشانه افزایش جان به لب شدن بازداشتی‌ها از ناتوانی ارتش آمریکا برای تعیین سرنوشت‌شان است.

به دلیل محدودیت‌های قانونی کنگره و نگرانی از بدرفتاری با آنها در کشور زادگاه یا مکان‌های دیگر، بسیاری از بازداشتیانی که مجوز انتقال گرفته‌اند، همچنان در زندان گوانتانامو هستند.

«جف پول» سخنگوی پنتاگون ماه گذشته میلادی گفته بود كه ۳۱ تن از بازداشتی‌ها در اعتصاب غذا هستند.

به گفته وی ۱۱ تن از آنها از طریق لوله‌های تغذیه غذای مایع دریافت می‌کنند و در بیمارستان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز