خبرگزاری کار ایران

سیلویو برلوسكنی:

ترجیح می‌دهم در دولت آینده وزیر اقتصاد باشم

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۳۸

موقعیتی که می‌توانم در آن به بهترین شکل از تجارب خود استفاده کنم، حضور به عنوان وزیر اقتصاد خواهد بود. در این موقعیت اجازه خواهم داشت یک بار دیگر نشان دهم که به دنبال جاه‌طلبی سیاسی نیستم.

«سیلویو برلوسکنی» نخست‌وزیر سابق ایتالیا اعلام کرد که ضمن توافق با حزب «اتحاد لیگ شمال» در انتخابات ماه آینده میلادی كاندیدا نخواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، برلوسكنی گفت که ترجیح می‌دهد در دولت بعدی جایگاه وزیر اقتصاد ایتالیا را در اختیار گیرد و بار دیگر از تجربیاتش برای حل بحران اقتصادی این کشور استفاده کند.

نخست‌وزیر سابق ایتالیا همچنین گفت: «اگر آنها فکر می‌کنند که من در دولت سودمند هستم، موقعیتی که می‌توانم در آن به بهترین شکل از تجارب خود استفاده کنم، حضور به عنوان وزیر اقتصاد خواهد بود. در این موقعیت اجازه خواهم داشت یک بار دیگر نشان دهم که به دنبال جاه‌طلبی سیاسی نیستم و گمان نمی‌کنم که سیاست یا چیزهایی از این قبیل برای من مزایایی دارد.»

همچنین «روبرتو مارونی» رهبر حزب لیگ شمال نیز اعلام کرد که قطعا نامزد انتخابات ماه فوریه ایتالیا خواهد بود.

«فرانکو پاونچلو» تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید: «این نوعی سپر برای برلوسکنی و متحدانش خواهد بود تا باردیگر بتوانند اتحادی جدید برقرار کنند. وی نمی‌تواند، به طور مستقیم بگوید که بار دیگر برای کسب سمت نخست‌وزیری ایتالیا اقدام خواهد کرد و اتحاد لیگ شمال نیز از وی حمایت می‌کند.»

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها حزب چپ میانه به رهبری «پیر لویچی برسانی» با کسب حدود ۳۹ درصد، بیشترین بخت را برای کسب آرا در انتخابات ۲۴ و ۲۵ ماه فوریه خواهد داشت. همچنین در این نظرسنجی برای حزب «مردم آزاد» به رهبری برلوسکنی ۲۸ درصد و برای ائتلاف ماریو مونتی کمتر از ۱۵ درصد آرا پیش‌بینی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز