خبرگزاری کار ایران

آغاز مرحله نخست همه‌پرسی قانون اساسی جدید مصر

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۸۸

مرحله نخست همه‌پرسی امروز در استان‌های «قاهره»، «اسكندریه»، «الشرقیه»، «الغربیه»، «الدهقلیه»، «اسیوط»، «سوهاج»، «اسوان»، «شمال سینا» و «جنوب سینا» برگزار می‌شود.

مرحله نخست همه‌پرسی قانون اساسی جدید مصر در 10 استان این كشور صبح امروز ـ شنبه - ساعت هشت به وقت محلی آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، مرحله نخست همه‌پرسی امروز در استان‌های «قاهره»، «اسكندریه»، «الشرقیه»، «الغربیه»، «الدهقلیه»، «اسیوط»، «سوهاج»، «اسوان»، «شمال سینا» و «جنوب سینا» برگزار می‌شود.

در این استان‌ها 26 میلیون رای‌دهنده برای شركت در همه‌پرسی نام‌نویسی كرده‌اند.

در همین حال مرحله دوم همه‌پرسی كه 22 ماه دسامبر برگزار می‌شود، در استان‌های باقی مانده مصر برگزار می شود.

علاوه بر آن، صندوق‌های رای ساعت هفت بعدازظهر به وقت محلی بسته می‌شوند.

از طرف دیگر، همه‌پرسی در داخل مصر در حالی آغاز شده است كه مصری‌های خارج از كشور همچنان آرای خود را برای شركت در همه‌پرسی قانون اساسی جدید به صندوق‌ها می‌ریزند.

در تحولی دیگر، «جنبش 6 آوریل» اعلام كرد كه تحصن خود در میدان «التحریر» و اطراف كاخ ریاست‌جمهوری مصر را تا پایان همه‌پرسی به تعلیق در می‌آورد. موافقان پیش‌نویس قانون اساسی مصر نیز اعلام كردند كه تا پایان همه‌پرسی تحصن خود را به تعلیق در می‌آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز