خبرگزاری کار ایران

ایرانی‌های خارج از کشور را دعوت می‌کنیم؛

سعیدی: گلف ایران می‌تواند سهمیه المپیک بگیرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۷۴

ما به دنبال این هستیم که ایرانی‌های خارج از کشور را که گلف‌بازی می‌کنند به ایران آورده تا ظرفیت خود را در این رشته افزایش دهیم.

رییس فدراسیون گلف با اشاره به برنامه‌های این فدراسیون گفت: ما طی ماه‌های گذشته با وجود مشکلات مالی از سال 91 بر اساس تقویمی که از پیش تعیین شده پیش رفتیم.

کیکاووس سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب گفت: ما سعی کردیم گام به گام براساس برنامه‌ها جلو برویم و در همین راستا در مسابقات جهانی شرکت کردیم، بعد از آن یک تیم اعزامی به پاکستان داشتیم. مینی گلف ما نیز در مسابقات جهانی آلمان شرکت کرد، سوای برنامه‌های برون مرزی در داخل کشور 13 دوره آموزشی داشتیم، لوازم و تجهیزات گلف را تهیه و طی دو - سه هفته آینده به صورت گسترده بین استان‌ها توزیع خواهیم کرد. یکسری استان‌ها مانند گیلان و آذربایجان‌شرقی نیز به تازگی در رشته گلف فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: خود بنده هم به طور متوسط سفرهای استانی هر یک ماه یک بار انجام می‌دهم و با سفر به استان‌های مختلف با مسوولان استان‌ها درخصوص توسعه ورزش گلف انجام می‌دهم، به طور نمونه دو زمین مینی گلف در شیراز با همکاری شهردار شیراز در حال احداث است. در تبریز هم به همین شکل. سوای این موارد سعی کردیم بخش خصوصی را نیز وارد ورزش گلف کنیم. در حال حاضر دو زمین در حال احداث هستند که توسط عوامل غیر دولتی تاسیس می‌شوند که انشاء‌الله در دو سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

رییس فدراسیون گلف با اشاره به المپیکی شدن این رشته گفت: ما در اجلاسی که داشتیم پیشنهادات خود را به فدراسیون جهانی ارایه دادیم. آسیا 7 سهمیه المپیکی خواهد داشت. ما هم در این زمینه طرح استعدادیابی را برای 4 سال آینده برنامه‌ریزی کردیم. فوتوالی ما هم در مسابقات جهانی مالزی شرکت کرد که یک بازیکن ما جزو بهترین بازیکنان این مسابقات شناخته شد، آن هم در رشته تک ضربه‌ای که بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود: همچنین مسوولیت توسعه فوتوالی خاورمیانه به کشور ما سپرده شد. آرش پویان‌مهر به عنوان رییس کنفدراسیون مینی گلف‌آسیا شناخته شد و بعد از آن مهدی سعیدی رییس کمیته جوانان مینی‌گلف آسیا شد و همچنین حکمیان نیز عضو کمیته حقوقی مینی گلف آسیا هستند. دستاوردهای خیلی خوبی داشتیم. انشاء الله تا پایان امسال برنامه‌های دیگری هم داریم که اجرا خواهیم کرد.

سعیدی تاکید کرد: ما کلاس‌های آموزشی خود را در رشته بانوان انجام دادیم از 17 آذر نیز برگزار خواهیم کرد برای آقایان، سهمیه مربیان حضور در این کلاس‌ها بین تمامی استان‌ها تقسیم کردیم تا افرادی که واجد شرایط هستند در این کلاس‌ها شرکت کنند.

رییس فدراسیون گلف در پاسخ به این سوال که آیا ما می‌توانیم سهمیه المپیک 2016برزیل را کسب کنیم یا خیر، گفت: کار بسیار سختی است، اما امکانات سخت‌افزاری فراهم شود رسیدن به این مهم دور از دسترس نیست. متاسفانه ما الان یک زمین استاندارد چمن ندارم، تنها یک زمین داریم که ناقص است و استانداردهای بین‌المللی را ندارد. باید تلاش کنیم ملی‌پوشان را با سفرهای برون مرزی آماده کنیم تا انشاء‌الله بتوانیم به اهداف بزرگی که داریم برسیم. ما در حال حاضر در آسیا رتبه 17 را داریم. در مسابقات جهانی ترکیه 4 پله صعود داشتیم و عنوان 64 دنیا را به دست آوردیم.

سعیدی تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که ایرانی‌های خارج از کشور را که گلف‌بازی می‌کنند به ایران آورده تا ظرفیت خود را در این رشته افزایش دهیم. در حال حاضر یک ورزشکار ایرانی در آلمان وجود دارد که به صورت حرفه‌ای گلف بازی می‌کند که زمینه حضور او را در ایران فراهم کردیم. انشاءالله این رویه ادامه خواهد داشت تا پتانسیل ورزش کشور را افزایش دهیم.

وی افزود: سوپر لیگ ما با 12 تیم، لیگ دسته اول با 8 تیم و لیگ بانوان ما با 7 تیم برگزار می‌شود و ما با وجود اینکه در مضیقه مالی هستیم سعی می‌کنیم روند ما بدون هیچ‌گونه مشکلی طی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز