خبرگزاری کار ایران

سال‌هاست شان مربیان ورزش ما حفظ نمی‌شود‎؛

طلایی: مخالفان خادم به دنبال شكست كشتی ایران در المپیك بودند

مربی تیم ملی كشتی آزاد ایران تاكید كرد عده‌ای از خانواده كشتی كه مخالفان رسول خادم بودند در المپیك لندن به دنبال شكست كشتی ایران بودند.

مربی تیم ملی كشتی آزاد ایران تاكید كرد عده‌ای از خانواده كشتی كه مخالفان رسول خادم بودند در المپیك لندن به دنبال شكست كشتی ایران بودند.

محمد طلایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با پاداش وزارت ورزش به مربیان تیم های ملی کشتی آزاد فرنگی گفت: اعتراض به نحوه و مقدار پاداش ها دردی را دوا نمی کند و من اعتراضی به این موضوع ندارم چراکه شان مربیان ورزش کشور از سال‌های دور هیچ گاه در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: به یاد دارم زمانی که در سال 1994 نایب قهرمان جهان شدم به من 600 هزار تومان پاداش دادند در حالی که قیمت یک ماشین پیکان در آن زمان 4 میلیون تومان بود. جالب است در همان زمان به نفرات برتر مسابقات قهرمانی آسیا یک پیکان داده بودند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در المپیک لندن تصریح کرد: در همان زمان نزد یکی از مسئولین ارشد ورزش کشور رفتم و به او گفتم که من خانه‌ای برای زندگی ندارم و او در جواب به من گفت که من هم خانه‌ای ندارم و خانه می خواهی چکار؟. من فکر می کنم وقتی این گونه رفتارها در گذشته ورزش ما وجود داشته در شرایط کنونی هم باید انتظار این چنین رفتارهایی را از مسئولین ارشد ورزش کشور داشت.

وی گفت: برای من بیش از هر چیزی کار کردن در کنار رسول خادم و بعد از آن بودن در کنار ملی پوشان بود که خوشبختانه حاصل شد. به نظرم هنوز زود است شان و شخصیت‌ها در ورزش ما حفظ شود.

طلایی در ادامه در رابطه با انتقادها از عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک لندن اظهار کرد: متاسفانه یکسری از دوستان ما در خانواده کشتی كه دل خوشی از رسول خادم نداشتند، پیش از آغاز این مسابقات یک بار روانی سنگین را تحت یک جریان هدفمند به تیم ملی تحمیل کردند و معتقد بودند که ملی پوشان ما باید 5 مدال طلا از المپیک لندن کسب کنند که یک عمل کاملا غیر حرفه‌ای و زشت بود. متاسفانه آنها به دنبال شكست كشتی ایران بودند.

وی تصریح کرد: امروز اگر محمد بنا به موفقیتی بزرگ با تیم ملی کشتی فرنگی دست یافته حاصل 8 سال تلاش مستمر او در کشتی فرنگی است در حالی که رسول خادم تنها با 7 ماه حضور در راس تیم ملی کشتی آزاد به یک مدل نقره و دو مدال برنز دست یافت. مطمئن باشید اگر رسول خادم هم 4 سال دیگر در راس هدایت تیم ملی کشتی آزاد بماند نتایجی را در المپیک ریودوژانیرو کسب خواهد کرد که تاکنون کسب نشده است.

دستیار رسول خادم در المپیک 2012 لندن در پاسخ به این سوال که آیا سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در آینده هم در این سمت خواهد ماند، گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم اما امیدوارم رسول خادم همچنان سکان‌دار هدایت کشتی آزاد ایران بماند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا ماندن یا نماندن خودتان به ماندن یا نماندن خادم بستگی دارد گفت: هیچ چیز دراین خصوص فعلا مشخص نیست ولی ماندن من در کشتی آزاد بستگی به ماندن یا رفتن هیچ شخص یا گروهی ندارد.

طلایی با تاکید بر اینکه رئیس آینده فدراسیون کشتی باید هر چه سریعتر انتخاب شود، گفت: این موضوعی‌است که مسئولان وزارت ورزش باید هر چه سریعتر در مورد آن تصمیم گیری کنند هرچند که متاسفانه تصمیمات دقیقه نودی همچنان در ورزش ما حرف اول را می زند. ما اگر از هم اکنون نیز برای المپیک آینده تلاش‌ها را شروع کنیم باز هم دیر است. امیدوارم در نهایت شخصی مدیریت فدراسیون کشتی را برعهده بگیرد که خارج از خط و ربط بازی به فکر پیشرفت کشتی کشور باشد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا ابقای خطیب در فدراسیون کشتی را به صلاح می دانید، گفت: این در تخصص کاری من نیست که در مورد خطیب نظر بدهم اما آرزو می‌کنیم بهترین فرد ریاست فدراسیون را برعهده بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز