خبرگزاری کار ایران

به منظور اتخاد تصمیم واحد فردا برگزار می‌شود؛

جلسه ویژه هیات اجرایی کمیته ملی‌المپیک با محمد عباسی

asdasd

فردا صبح با حضور وزیر ورزش جلسه‌ ویژه‌ای برگزار می‌شود تا در نهایت بتوانند تصمیم واحدی گرفته و به IOC پاسخی را ارسال کنند.

پس نامه تهدیدآمیز کمیته بین‌المللی المپیک درخصوص بازگشت روسای فدراسیون‌های برکنار شده، فردا صبح هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با وزیر ورزش جلسه ویژه‌ای را برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از آنکه IOC در نامه‌ای رسمی برای چندین بار به مدیران ارشد ورزش ایران متذکر شد که اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی ایران مورد بازبینی قرار گیرندتا دخالت دولتی ها در ورزش از بین برود مسوولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش سخت به تکاپو افتادند تا سایه این تهدید و تعلیق احتمالی را از روی سر ورزش ایران بردارند و به همین دلیل صبح امروز ساعت 6 کمیته ویژه کمیته ملی المپیک تشکیل جلسه داد تا این نامه IOC را مورد بررسی قرار دهند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که فردا صبح با حضور وزیر ورزش جلسه‌ ویژه‌ای را برگزار کند تا در نهایت بتوانند تصمیم واحدی گرفته و به IOC پاسخی قانع کننده ارسال کنند تا بلکه کل ورزش ایران دچار تعلیق نشود‌.‌

گفتنی است، کمیته ملی المپیک پیش از این در این خصوص با درج خبری اعلام کرده بود: در پی نامه‌نگاری‌های متعدد و حساسیت های بوجود آمده از سوی کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص تغییرات پیش آمده در برخی فدراسیون‌های ورزشی و اصرار و پیگیری IOC مبنی بر ایجاد تغییرات در اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی کشورمان و همچنین با توجه به متن هشدارآمیز آخرین نامه ارسالی از سوی کمیته بین المللی المپیک در خصوص ورزش ایران و عواقب ناشی از بی تفاوتی نسبت به نادیده گرفتن درخواست‌های IOC، هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در محل کمیته جلسه‌ای اضطرای در این زمینه برگزار خواهد کرد تا ضمن بررسی تمامی جوانب تصمیمات لازم را در این باره اتخاذ کند که در این نشست ویژه تمامی اعضای هیات اجرایی حضور داشته و به بررسی نامه‌های واصله از سوی IOC و بخصوص آخرین نامه ارسالی که هشدار آمیز بوده خواهند پرداخت تا بررسی‌های لازم در این باره اتخاذ گردد.

شایان ذکر است، هشدارهای پیاپی چند فدراسیون جهانی در برهه‌های مختلف و البته بی‌توجهی و ساده‌انگاری مدیران ارشد وزارت ورزش رفته رفته فضا را به سمت ورود کمیته بین‌المللی المپیک سوق داده و ادامه این رفتار از جانب محمد عباسی و همکاران و مشاورانش بی‌تردید اوضاع را بد و بدتر خواهد کرد.

عباسی که اولین وزیر ورزش تاریخ انقلاب اسلامی به شمار رفته و اکنون هم قرار است به عنوان اولین وزیر در معرض استیضاح ورزش، راهی مجلس شورای اسلامی شود در ماه‌های اخیر تلاشی مضاعف در مسیر عزل و نصب‌های روسای فدراسیون‌های ورزشی داشت. او و همکارانش که به گفته بسیاری از خانواده ورزش و رسانه‌ها نیم‌نگاهی به انتخابات کمیته ملی المپیک داشته و به دنبال صدارت بر این بخش از ورزش هم بودند، در فرایندی سریالی اقدام به تغییر، عزل و نصب چند فدراسیون ورزشی کردند که واکنش‌های متعددی را در پی داشت.

وزیر ورزش که جرقه ایجاد تغییرات در راس فدراسیون‌های ورزشی را با برکناری مدیر باسابقه‌ای همچون محمدرضا یزدانی‌خرم در فدراسیون کشتی زد، بلافاصله در اقدام بعدی خود حکم به برکناری و تغییر 5 رییس فدراسیون ریز و درشت دیگر(قایقرانی، دوچرخه‌سواری، شنا، تیر و کمان و روستایی و عشایری) داد که با واکنش تند برخی از فدراسیون‌های جهانی این رشته‌ها مواجه شد. واکنش‌هایی که اغلب در قالب نامه‌هایی تهدید‌آمیز یکی پس از دیگری به سمت ساختمان خیابان سئول سرازیر و البته به جای پاسخ به آنها به اتاق بایگانی این وزارتخانه عریض و طویل رفتند و برای همیشه بایگانی شدند. امروز اما پای کمیته بین المللی المپیک(IOC)وسط آمده و این نهاد بین‌المللی ورزش که پیش از این حکم به عدم برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی ما داده بود، با لحنی تهدیدآمیزتر خواهان بازگشت روسای برکنارشده فدراسیون‌ها تا تعیین تکلیف وضعیت آنها شده و بی تفاوتی به این نامه ممکن است برای وزیر ورزش و مهمتر از آن کل وزرش کشور بسیار گران تمام شود.

مطمئنا مدیران تصمیم‌گیرنده ورزش کشور بیش از هر کسی می‌دانند نهادی با عظمت IOC با هیچ کشوری مدارا نکرده و اگر رای به تعلیق فعالیت‌های ورزش ایران دهد، بازگرداندن این حکم به این راحتی نخواهد بود و ورزش کشور با دنیایی از مصیبت و مشکل باید بار تعلیق را هم به دوش بکشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز